Αρχική | Υγεία | Ευεξία | 4 λόγοι που η yoga θα σας κάνει καλύτερο αθλητή

4 λόγοι που η yoga θα σας κάνει καλύτερο αθλητή

08 Ιανουαρίου 2019
4 λόγοι που η yoga θα σας κάνει καλύτερο αθλητή

- ακόμη κι αν απλά πηγαίνετε στο γυμναστήριο!

"Η γιόγκα δεν κάνει για μένα, θέλω κάτι πιο δυναμικό, δεν μπορώ να κάνω γιόγκα, δεν έχω ισορροπία, δεν έχω ευλυγισία, δεν μπορώ να μένω ακίνητος..." Μπορεί να τα έχετε πει και να τα έχετε ακούσει όλα τα παραπάνω, ο yoga instructor Μιχάλης Ντουμπάκης όμως μοιράζεται μαζί μας 4 σημαντικούς λόγους που θα σας πείσουν να την εντάξετε στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα, αν θέλετε να δείτε τις επιδόσεις σας να εκτοξεύονται, σε ότι άθλημα κι αν κάνετε.

Καλύτερες επιδόσεις

Το εύρος κίνησης και η ακρίβεια είναι ζητούμενο στα περισσότερα αθλήματα. Ο κολυμβητής θέλει καλό εύρος κίνησης στη ωμική ζώνη, στο στίβο χρειάζεται εύρος στα ισχία κλπ Η γιόγκα όχι μόνο μας δίνει εύρος στην κίνηση, αλλά μαθαίνει στο σώμα να προσανατολίζεται και να έχει τον απόλυτο έλεγχο σε όλες τις διαστάσεις, ακόμα και σε ανάστροφες θέσεις και αυτό δίνει ακρίβεια και έλεγχο στο σώμα σε κάθε κίνηση. Επίσης η ευλυγισία που αποκτά ο ασκούμενος, κάνει την κίνηση των μελών του σώματος πιο εύκολη για τους μύες και αφήνει όλη τη δύναμη να εστιαστεί εκεί που πρέπει ώστε να επιτευχθεί η μεγαλύτερη αποδοτικότητα.

Καλύτερη αναπνοή

Οι ασκήσεις αναπνοής βελτιώνουν σημαντικά την αναπνευστική ικανότητα, πράγμα εξαιρετικά σημαντικό σε κάθε άθλημα, και έχει αποδειχτεί ότι βοηθούν ακόμα και ανθρώπους με άσθμα και άλλα αναπνευστικά προβλήματα. Σε συνδυασμό με την αναπνοή, η βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος και της πέψης που έρχεται με την τακτική πρακτική δίνει στο σώμα πολύ περισσότερη ενέργεια κατά την άθληση, πράγμα πολύ σημαντικό για τις επιδόσεις.

Προστασία από τραυματισμούς

Όταν κάνουμε εντατικές προπονήσεις, είτε για αγώνες, είτε για προσωπική βελτίωση, η πίεση στους μύες είναι μεγάλη. Τις περισσότερες φορές μάλιστα, γυμνάζουμε συγκεκριμένες μυικές ομάδες πολύ περισσότερο από άλλες με αποτέλεσμα να έχουμε ανισορροπίες στο σώμα. Οι μύες που γυμνάζονται περισσότερο τείνουν να είναι πολύ πιο σφιγμένοι, με αποτέλεσμα αυτοί να ασκούν μεγάλες δυνάμεις στις αρθρώσεις και τους συνδέσμους. Για παράδειγμα, ο πολύ σφιγμένος τετρακέφαλος ενός δρομέα δεν επιτρέπει στον σύνδεσμο του γονάτου να κινηθεί σωστά και αυτό μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα.

Η γιόγκα με τον τρόπο που δουλεύει, γυμνάζει όλους του μύες του σώματος και ειδικά αυτούς γύρω από τους συνδέσμους, και αυτό δίνει σταθερότητα και πλήρη κινητικότητα στις αρθρώσεις. Επίσης οι περισσότεροι αθλητές, ερασιτέχνες και μη, δίνουν πολύ περισσότερο βάρος στην προπόνηση των μυικών ομάδων, παρά στη διάτασή τους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μύες δυνατούς, άλλα ταυτόχρονα σφιχτούς και βραχυμένους, που με μία απότομη και δυνατή κίνηση μπορεί εύκολα να τραυματιστούν. Η yoga σε κάθε asana (στάση) προσφέρει ενδυνάμωση αλλά ταυτόχρονα διάταση και  επιμήκυνση στις μυικές ομάδες όλου του σώματος, με αποτέλεσμα να τις προστατεύει από τραυματισμούς.

Βελτιωμένη ανάρρωση

Απευχόμαστε σε όλους να χρειαστεί αυτό, αλλά δυστυχώς είναι μέσα στη ζωή και στην αθλητική πολύ περισσότερο, ειδικά όταν δουλεύουμε "στα κόκκινα” το σώμα μας. Η βελτιωμένη κυκλοφορία του αίματος και πολύ περισσότερο η βελτιωμένη λεμφική ροή όχι μόνο αυξάνει τη δύναμη και την αντοχή, αλλά βοηθάει τους μύες να επεξεργάζονται γρηγορότερα τα μεταβολικά υποπροϊόντα, κάνοντας την ανάρρωση πολύ πιο γρήγορη και αποτελεσματική.

Διαύγεια και εστίαση

Και τέλος, ίσως το πιο σημαντικό όφελος από όλα, η τακτική άσκηση προσφέρει βελτιωμένη διαύγεια, εγκεφαλική λειτουργία και εστίαση. Σε υψηλό επίπεδο άσκησης, συναντάμε αθλητές ταλαντούχους και με απειροελάχιστες αθλητικές διαφορές μεταξύ τους. Αυτό όμως που θα ξεχωρίσει πραγματικά την ώρα του υψηλού ανταγωνισμού, είναι το καθαρό μυαλό και η πραγματική εστίαση στο στόχο. Αυτό είναι κάτι που με τη συχνή πρακτική στη yoga και τον διαλογισμό μπορείτε να επιτύχετε και να πάτε το άθλημα αλλά και τη ζωή σας στο επόμενο επίπεδο!

Η λίστα συνεχίζει φυσικά και δεν τελειώνει εύκολα, η yoga έχει αποδειχτεί ότι βελτιώνει την ανοσοποιητική λειτουργία, την ισορροπία, την λειτουργία των ορμονών στο σώμα, τη διαχείριση του άγχους και άλλα πολλά και σημαντικά στον αθλητισμό άλλα και στη ζωή. Δεν χρειάζεται να έχετε ευλυγισία, δύναμη, ισορροπία ή οτιδήποτε άλλο, με τακτική άσκηση θα τα αποκτήσετε μέσα από τη yoga και θα βελτιώσετε το άθλημα αλλά και τη ζωή σας σημαντικά. Δεν χρειάζεται ούτε εξοπλισμός, απλά να το πάρετε απόφαση.

Πηγή: capital.gr


Σχολιάστε το άρθρο:

 

Διαβάστε ακόμα:

Τι να αλλάξεις το νέο έτος – 7 Αλλαγές για καλύτερη ψυχική και σωματική υγεία

Τι να αλλάξεις το νέο έτος – 7 Αλλαγές για καλύτερη ψυχική και σωματική υγεία

Με την έναρξη κάθε νέας χρονιάς μπορούμε να ανανεωνόμαστε εσωτερικά και εξωτερικά, να γεμίζουμε με όμορφα συναισθήματα τόσο εμάς όσο και τους αγαπημένους ...

περισσότερα

Δημοφιλέστερα Άρθρα

Τελευταία άρθρα

Άλλο ένα φεστιβάλ σοκολάτας έρχεται τον Φεβρουάριο
Για όσους δεν έχουν βρεθεί σε κάποιο φεστιβάλ σοκολάτας τους προηγούμενους μήνες, ας σημειώσουν στην ατζέντα τους του 2ο Φεστιβάλ Σοκολάτας που πλησιάζει. Δύσκολα ...  
Γιατί η σωματική δραστηριότητα προστατεύει από τον ξαφνικό καρδιακό θάνατο
Ομάδα ερευνητών από τα τμήματα Φυσικοθεραπείας, Ιατρικής και Ηλεκτρονικής Μηχανικής του Πανεπιστημίου της Βαλένθια δημοσίευσε μια έρευνα για το ρόλο που παίζει η ...  
Προσλήψεις – Δημόσιο: Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο με τις αλλαγές στο ΑΣΕΠ
Κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο νόμου του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης «Ενδυνάμωση Ανωτάτου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.), ενίσχυση και αναβάθμιση Δημόσιας Διοίκησης και άλλες ...  
Νέο σύστημα διορισμών: Τι αναφέρεται για την παιδαγωγική επάρκεια
Πρόσθετο προσόν θα αποτελεί η παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια για την πλήρωση των κενών θέσεων. Όσοι τη διαθέτουν πριν τη λήξη της προθεσμίας των αιτήσεων προτάσσονται ...  
Ηράκλειο: Πρόγραμμα ανακύκλωσης χριστουγεννιάτικων δέντρων από το δήμο
«Έχεις φυσικό Χριστουγεννιάτικο δένδρο; Μην το πετάξεις, ανακύκλωσέ το». Με το σύνθημα αυτό καλούνται οι Ηρακλειώτες να συμμετέχουν σε ένα ακόμη πρόγραμμα που ...