Αρχική | Υγεία | Ευεξία | Στάση όρθιου διαλογισμού: Κάνε την άσκηση που γυμνάζει χωρίς να κάνεις τίποτα!

Στάση όρθιου διαλογισμού: Κάνε την άσκηση που γυμνάζει χωρίς να κάνεις τίποτα!

06 Φεβρουαρίου 2017
Στάση όρθιου διαλογισμού: Κάνε την άσκηση που γυμνάζει χωρίς να κάνεις τίποτα!

Ήξερες ότι μία από τις πιο αποτελεσματικές μορφές άσκησης, που μάλιστα ωφελεί τόσο το σώμα όσο και το μυαλό, είναι το να στέκεσαι ακίνητη;

Δοκίμασέ το!

Έχουμε μάθει ότι, αν θέλουμε να είμαστε αποτελεσματικές, πρέπει συνεχώς να «κάνουμε» πράγματα. Έτσι, το να καθόμαστε ακίνητες και να μην κάνουμε τίποτε φαίνεται μάλλον περίεργο. Σύμφωνα όμως με τους ταοϊστές θεραπευτές, απλώς και μόνο το να στέκεσαι ακίνητη μπορεί να σε ενεργοποιήσει και να σε ευθυγραμμίσει περισσότερο από τη φυσική άσκηση, η οποία, όπως λένε, «στραγγίζει» το σώμα από την ενεργητικότητά του και το υποβάλλει σε υπερβολική πίεση.

Η ιδέα πίσω από τη στάση «στέκομαι ακίνητη σαν δέντρο» είναι πως όσο λιγότερη φυσική κίνηση κάνεις, τόσο πιο εύκολο είναι για το chi (η ζωτική δύναμη) να ρέει ελεύθερα μέσα στο σώμα σου. «Ο όρθιος διαλογισμός είναι μία από τις θεμελιώδεις εκπαιδευτικές μεθόδους των εσωτερικών κινεζικών πολεμικών τεχνών» λέει ο Yang Yang, ιδρυτής του Κέντρου Μελετών για Taiji και Qigong στις ΗΠΑ και συγγραφέας του βιβλίου Taijiquan: The Art Of Nurturing, The Science Of Power.

«Οι ασκούμενοι κρατούν όρθια θέση για να καλλιεργήσουν τη διανοητική και φυσική χαλάρωση, ηρεμία, εγρήγορση και δύναμη. Οι Κινέζοι το αποκαλούν “zhan zhuang” ή “όρθια στήλη”, ενώ στο tai chi ονομάζεται “κινούμενη όρθια στήλη”».

Κάν’ το κι εσύ!

Μετά από μερικές ήπιες κινήσεις προθέρμανσης στάσου χαλαρή και ακίνητη. Αυτό δυναμώνει τους μυς του κορμού επιτρέποντας στην ενέργειά σου να ρέει ελεύθερη. «Όσο πιο ακίνητη είσαι έξω, τόσο περισσότερη είναι η εσωτερική κίνηση» επισημαίνει ο Karel Koskuba, συνσυγγραφέας του Tai Chi For Every Body και επικεφαλής instructor στο Chinese Internal Arts Association.

«Μετά από λίγο μπορεί να αρχίσεις να ταλαντεύεσαι. Απλά στάσου, χαλάρωσε και ταλαντεύσου». Ακούγεται απλό, οι οπαδοί όμως αυτής της τεχνικής λένε πως τους βοηθά να χαλαρώνουν, να νιώθουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, να εντοπίζουν και να απομακρύνουν πιο εύκολα τα σημεία έντασης στο σώμα τους που σχετίζονται με το στρες.

Ισχυρίζονται, επίσης, πως με αυτό τον τρόπο ενισχύονται ο κορμός, η ισορροπία, η οστική πυκνότητα, η δύναμη, η εγρήγορση, η ποιότητα του ύπνου, η ευθυγράμμιση του σώματος, η αποτελεσματικότητα των κινήσεων και η σύνδεση μυαλού-σώματος.

Γιατί να το δοκιμάσεις

  • Για να διορθώσεις μυϊκές ανισορροπίες. Η άσκηση αυτή αναστρέφει τις βλάβες που προκαλεί η καθημερινότητα στο σώμα σου, όπως όταν σκύβεις πάνω από έναν υπολογιστή, ή σηκώνεις αγκαλιά το παιδί σου ή περιποιείσαι τις γλάστρες σου. Ο Karel Koskuba επισημαίνει πως η όρθια στάση κάνει το σώμα να χρησιμοποιεί τους μυς με διαφορετικό τρόπο απ’ ό,τι όταν κινείται.
  • Για να διώξεις την ένταση: Οι αρχάριοι δυσκολεύονται να σταθούν ακίνητοι στη στάση και να είναι ταυτόχρονα χαλαροί. Γι’ αυτό δοκίμασε την άσκηση που προτείνουμε παρακάτω: Ξεκίνα με 2 ή 3 λεπτά και μέσα σε 1 μήνα φτάσε τα 10 με 15 λεπτά. Εξασκήσου καθημερινά γιατί, όπως λένε οι Κινέζοι, «αν δεν εξασκηθείς στην ακινησία, δε θα αναγνωρίσεις ποτέ πραγματικά το θαύμα της κίνησης».

 

Η άσκηση step by step

1. Στάσου βολικά με τα πέλματα ανοιχτά στο φάρδος των ώμων, τα γόνατα ελαφρώς
λυγισμένα και τα ισχία και τη σπονδυλική σου στήλη χαλαρά, σαν να καθόσουν στην άκρη ενός ψηλού σκαμνιού.

2. Ανασήκωσε απαλά τα χέρια σου στο ύψος του στήθους σαν να κρατάς μια μεγάλη, εύθραυστη μπάλα, με τα χέρια χαλαρωμένα και τα δάχτυλα ελαφρώς τεντωμένα.

3. Φαντάσου πως υπάρχει ένα μπαλόνι ανάμεσα στα γόνατά σου και το κεφάλι σου κρατιέται από ένα σχοινί από το ταβάνι.

4. Ανάσαινε μαλακά και αργά, κατά προτίμηση από τη μύτη.

5. Νιώσε και παρατήρησε το σώμα και το μυαλό σου, ενθαρρύνοντας ήπια όλο το σώμα σου να μαλακώσει, χωρίς όμως να χαλάσεις τη θέση σου ή να σφιχτείς.

6. Κράτησε τη θέση για 2 με 3 λεπτά και φτάσε τα σταδιακά στα 10-15 τη μέρα.

 

Πηγή: shape.gr


Σχολιάστε το άρθρο:

 

Διαβάστε ακόμα:

''Υποκρίνεσαι'': το νέο τραγούδι του Λούκα Γιώρκα και το αυτοβιογραφικό video clip

''Υποκρίνεσαι'': το νέο τραγούδι του Λούκα Γιώρκα και το αυτοβιογραφικό video clip

Ο αγαπημένος νεαρός λαϊκός τραγουδιστής, Λούκας Γιώρκας, παρουσιάζει το τρίτο κατά σειρά τραγούδι του με τίτλο ''Υποκρίνεσαι'', με την ετικέτα της νέας δισκογραφικής εταιρείας ...

περισσότερα

Δημοφιλέστερα Άρθρα

Τελευταία άρθρα

''Υποκρίνεσαι'': το νέο τραγούδι του Λούκα Γιώρκα και το αυτοβιογραφικό video clip
Ο αγαπημένος νεαρός λαϊκός τραγουδιστής, Λούκας Γιώρκας, παρουσιάζει το τρίτο κατά σειρά τραγούδι του με τίτλο ''Υποκρίνεσαι'', με την ετικέτα της νέας δισκογραφικής εταιρείας ...  
H τάση στα παντελόνια που κάποτε μας έκανε να διστάζουμε τώρα έγινε η αγαπημένη μας
Μοιάζει να έχουν περάσει αιώνες από τότε που το σετ της μόδας είχε εθιστεί στο χρωματιστό denim. Για πολύ καιρό, η προσοχή μας έχει ...  
«Fisherman’s Cap»: Από την Ύδρα στις παγκόσμιες πασαρέλες!
  Δυναμική εμφάνιση έκαναν φέτος τα καπέλα και ιδιαίτερα το λεγόμενο «Fisherman’s Cap» το οποίο θα συνεχιστεί να φιγουράρει και την καλοκαιρινή σεζόν. Οι ...  
Σχολικές Εξετάσεις: Συμβουλές «επιβίωσης» από την Ένωση «Μαζί για το Παιδί»
Για μια ακόμη χρονιά, χιλιάδες μαθητές και μαζί μ’ αυτούς και οι οικογένειες τους δοκιμάζονται ψυχολογικά από τη διαδικασία των ενδοσχολικών και πανελλαδικών ...  
''Γαλακτοφέτες'' by Akis Petretzikis
Συστατικά Για το παντεσπάνι 3 αυγά 150 γρ. κρυσταλλική ζάχαρη 1 κ.σ. εκχύλισμα βανίλιας 70 γρ. νερό ή υγρή σόδα 60 γρ. λιωμένο βούτυρο 80 γρ. αλεύρι ...