Αρχική | Υγεία | Παιδί | Ποια είναι η υγιεινή διατροφή για τα παιδιά μας - προτάσεις

Ποια είναι η υγιεινή διατροφή για τα παιδιά μας - προτάσεις

Ποια είναι η υγιεινή διατροφή για τα παιδιά μας - προτάσεις

 

 

 

 

Υγιεινή διατροφή για ένα παιδί, σημαίνει διατροφή με ποικιλία σε θρεπτικές τροφές. Καμία τροφή δεν αποκλείουμε στα παιδιά μας παρά μόνο, μειώνουμε εκείνες που δεν κάνουν και τόσο... καλό! Ας φτιάξουμε το μενού!

7efa9c8b012c95a7afc5451496b6eab31. Φρούτα και λαχανικά. Είναι περιττό να μιλήσουμε για τα οφέλη των φρούτων και των λαχανικών που είναι θαυματουργά για την υγεία μικρών και μεγάλων. Είναι απαραίτητο λοιπόν το μισό γεύμα του παιδιού σας να είναι λαχανικά και φρούτα σε διάφορες ποικιλίες.

Πρόταση: Ένας φρουτοχυμός με πορτοκάλι, μπανάνα, μήλο κάθε μέρα σ ένα μεγάλο ποτήρι με καλαμάκια που θα το παρουσιάσετε σαν... κοκτέηλ μπορεί να γίνει η αγαπημένη συνήθεια του μικρού σας. Επίσης κόφτε τα φρούτα σε διασκεδαστικά σχέδια ώστε να τα καταναλώνει ευχάριστα κι όσο για τα λαχανικά, μη μένετε στα ίδια διαρκώς. Τα αγγούρια τα λατρεύουν καθώς και τις ντομάτες. Όμως είναι πολύ θρεπτικό το μπρόκολο, το λάχανο, το καρότο... Μαγειρέψτε τα ή συνοδεύστε τα με γιαούρτι σαν...ντιπ!

60485a5577cfc63d6bde6f8e2a131e722. Ποικιλία πρωτεϊνών. Απαραίτητες τόσο για τον εγκέφαλο όσο και για το σώμα των παιδιών. Άπαχο βοδινό κρέας, αυγά ( μία από τις πιο ολοκληρωμένες τροφές), γαλακτοκομικά, φασόλια, ξηροί καρποί είναι όλα πηγές πρωτεϊνών που δεν πρέπει να λείπουν από το πιάτο του παιδιού σας.

Πρόταση: Ομελέτα, καγιανάς, αυγό μάτι, αυγό βραστό, είναι ήδη 4 διαφορετικές επιλογές για την ίδια τροφή, το αυγό. Δεν είναι τέλειο για δείπνο μαζί με λαχανικά; Επίσης μη μαγειρεύετε κρέας μόνο κοκκινιστό. Κάντε το σε παραλλαγές. Ακόμη και σε λεπτές φετούλες ώστε να το βάλουν τα παιδιά μόνα τους μέσα σε αραβικές πίτες ή φαγίτας και να διασκεδάσουν τρώγοντας.

3. Ψάρι μιά φορά την εβδομάδα απαραιτήτως. Τα ψάρια είναι πλούσια σε Ω3 λιπαρά και είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη του εγκεφάλου.

Πρόταση: Ψαράκια τηγανιτά, ψάρι στο φούρνο με λαδολέμονο, ψάρι πλακί, ψαρομπουκίτσες σπιτικές (όχι κατεψυγμένες), ψαρόσουπα. Επίσης εναλλάσσετε ανάλογα και με την εποχή τα είδη του ψαριού.

4.Δημητριακά ολικής άλεσης κάθε μέρα: Μπορεί να τα τρώνε με ευκολία αλλά μην τρώνε μόνο τα γνωστά δημητριακά στο μπολ. Δώστε τους ποικιλία στη διατροφή τους με καστανό ρύζι, κεχρί, πλιγούρι κλπ.

Πρόταση: Καστανό ρύζι ανακατεμένο με λευκό, πλιγούρι αντί για ρύζι μέσα στις ντομάτες γεμιστές ή στα γεμιστά κολοκυθάκια, κεχρί σαλάτα, μπάρες δημητριακών που θα φτιάξετε μόνες σας.

5. Περιορίστε το αλάτι. Μπορεί να σας κάνει εντύπωση αλλά και τα παιδιά πρέπει να καταναλώνουν το πολύ μισό κουταλάκι του γλυκού αλάτι, καθώς το πολύ νάτριο κάνει κακό στην πίεση του αίματος, στην καρδιά και τα νεφρά.

Πρόταση: Αντ΄αυτού βάλτε στα φαγητά σας μπαχαρικά και βότανα, ρίγανη, θυμάρι, πάπρικα.

6.Περιορίστε τη ζάχαρη: Είναι υπεύθυνη για την παιδική παχυσαρκία αλλά και για προβλήματα συμπεριφοράς. Μάλιστα σύμφωνα με έρευνες το κάθε παιδί παίρνει το 16% των ημερήσιων θερμίδων του από πρόσθετα σάκχαρα.  Δεν θα σας πούμε την ποσότητα γιατί η ζάχαρη βρίσκεται παντού, απλώς να το θυμάστε ώστε να ελέγχετε τι και πόσο τρώει.

Πρόταση: Φτιάξτε τα δικά σας γλυκίσματα, μπισκότα και κέικ ώστε να χρησιμοποιείτε μη επεξεργασμένη ζάχαρη και να μειώνετε και τις ποσότητες.

womannow.gr


Σχολιάστε το άρθρο:

 

Διαβάστε ακόμα:

Παναγιώτης – Ραφαήλ : Ολοκληρώθηκε η θεραπεία – Πολλαπλασιάστηκαν οι ελπίδες

Παναγιώτης – Ραφαήλ : Ολοκληρώθηκε η θεραπεία – Πολλαπλασιάστηκαν οι ελπίδες

«Η θεραπεία ολοκληρώθηκε!! Το όνειρο μας, χάρη σε όλους εσάς, έγινε πραγματικότητα!! Σας ευχαριστούμε πολύ, η αγάπη σας μας έφερε εδώ!! Να είστε ...

περισσότερα

Δημοφιλέστερα Άρθρα

Τελευταία άρθρα

Μπορούμε να νικήσουμε το bullying
Το bullying είναι εξαιρετικά συνηθισμένο φαινόμενο. Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι και ανίκητο. Ο σχολικός εκφοβισμός έρχεται στην επικαιρότητα συνήθως όταν ένα από τα χιλιάδες ...  
Βιεννέζικα βαλς στη Xριστουγεννιάτικη Αθήνα
Στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών Σάββατο και Κυριακή 7 και 8 Δεκεμβρίου, αντιστοίχως Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν και οι καθιερωμένες ετήσιες συναυλίες του Johann Strauss Ensemble θα ...  
Παναγιώτης – Ραφαήλ : Ολοκληρώθηκε η θεραπεία – Πολλαπλασιάστηκαν οι ελπίδες
«Η θεραπεία ολοκληρώθηκε!! Το όνειρο μας, χάρη σε όλους εσάς, έγινε πραγματικότητα!! Σας ευχαριστούμε πολύ, η αγάπη σας μας έφερε εδώ!! Να είστε ...  
Κυριακή με συννεφιά, βροχές και καταιγίδες
Σε ποιες περιοχές τα φαινόμενα θα είναι έντονα. Η θερμοκρασία χωρίς αξιόλογη μεταβολή. Για σήμερα Κυριακή, αναμένουμε στα δυτικά της χώρας νεφώσεις με βροχές και ...  
Γυναίκες πρωταγωνίστριες του Πολυτεχνείου
  Αναζητήσαμε τις γυναίκες που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο πρωταγωνίστησαν στην εξέγερση του Πολυτεχνείου και στο φοιτητικό κίνημα της εποχής.     Μαρία Δαμανάκη: Μια φωνή ...