Αρχική | Υγεία | «Φάρμακο» το περπάτημα για την αγγειακή άνοια

«Φάρμακο» το περπάτημα για την αγγειακή άνοια

03 Ιουνίου 2017
«Φάρμακο» το περπάτημα για την αγγειακή άνοια

Το περπάτημα με μέτρια ένταση μπορεί να μειώνει τα συμπτώματα της ήπιας νοητικής διαταραχής που σχετίζεται με τη φτωχή κυκλοφορία του αίματος στον εγκέφαλο, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.

Επιστήμονες από τον Καναδά ανακάλυψαν ότι ομάδα εθελοντών με ήπια νοητική διαταραχή που άρχισαν να περπατούν με γρήγορο βήμα επί 3 ώρες την εβδομάδα παρουσίασαν μέσα σε έξι μήνες σημαντική βελτίωση στους χρόνους αντιδράσεων και σε άλλες παραμέτρους νοητικών δεξιοτήτων.

Ολοι οι εθελοντές είχαν ενδείξεις νοητικής διαταραχής εξαιτίας αρχόμενης αγγειακής άνοιας, δηλαδή είχαν ήπια νοητική διαταραχή ή και πρώιμες ενδείξεις άνοιας που οφείλονταν στις ίδιες αγγειακές βλάβες που παρατηρούνται όταν λ.χ. κάποιος έχει καρδιοπάθεια, γράφει η εφημερίδα «New York Times».

Σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία, τα αγγειακά προβλήματα αποτελούν τη δεύτερη συχνότερη αιτία άνοιας (πρώτη η νόσος Αλτσχάιμερ) και ευθύνονται για το περίπου 20% των κρουσμάτων της.

«Είναι καλά τεκμηριωμένο ότι η τακτική αεροβική άσκηση βελτιώνει την καρδιαγγειακή και την εγκεφαλοαγγειακή υγεία, μειώνοντας τις πιθανότητες ανάπτυξης προβλημάτων όπως η υπέρταση, ο τύπου ΙΙ διαβήτης και η αυξημένη χοληστερόλη», δήλωσε η επικεφαλής της νέας μελέτης δρ Τερέσα Λιου-Αμπροουζ, αναπληρώτρια καθηγήτρια και διευθύντρια στο Εργαστήριο Γήρανσης, Κινητικότητας & Νοητικής Νευροεπιστήμης του Πανεπιστημίου της Βρετανικής Κολομβίας, στο Βανκούβερ.

«Αυτές οι χρόνιες ασθένειες ασκούν αρνητικές επιδράσεις στον εγκέφαλο, επειδή εμποδίζουν την ροή αίματος στερώντας του πολύτιμα συστατικά που χρειάζεται για να λειτουργεί ομαλά».

Οπως αναφέρουν η δρ Λιου-Αμπροουζ και οι συνεργάτες της στη «Βρετανική Επιθεώρηση Αθλητιατρικής» χώρισαν τους εθελοντές σε ομάδες παρέχοντας σε όλους συμβουλές για καλύτερη διατροφή και ζητώντας από 10 εξ αυτών να περπατούν τρεις φορές την εβδομάδα επί μία ώρα κάθε φορά.

Πριν αρχίσει η μελέτη και στο τέλος των έξι μηνών παρακολούθησης, όλοι οι εθελοντές υποβλήθηκαν σε λειτουργική μαγνητική τομογραφία εγκεφάλου και άλλες εξετάσεις που μετρούν την εγκεφαλική δραστηριότητα και τις νοητικές δεξιότητες.

Σημαντικές βελτιώσεις

Οι εθελοντές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα της βάδισης παρουσίασαν σημαντικές βελτιώσεις στην αρτηριακή πίεση και αλλαγές στην εγκεφαλική δραστηριότητα που προσομοίαζε περισσότερο σε υγιή εγκέφαλο, έγραψαν οι ερευνητές στο άρθρο τους.

Πιο συγκεκριμένα, παρουσίασαν αύξηση στην ταχύτητα αντιδράσεων, στην ταχύτητα σκέψης και βελτιώσεις σε διάφορες εκτελεστικές λειτουργίες του εγκεφάλου, οι οποίες είναι απαραίτητες για ικανότητες όπως ο προγραμματισμός και η λογική κρίση.

Αντιθέτως, οι εθελοντές που απλώς ακολούθησαν κάποιες συμβουλές για καλύτερη διατροφή και όσοι δεν έκαναν καμία αλλαγή στη ζωή τους δεν είχαν ανάλογη βελτίωση.

«Αν και χρειαζόμαστε περαιτέρω μελέτες για να καταλάβουμε καλύτερα πώς αναπτύσσονται αυτά τα οφέλη, γεγονός παραμένει ότι η συστηματική γυμναστική έχει ελάχιστες αρνητικές συνέπειες», είπε η δρ Λιου-Αμπροουζ. Η ειδικός παραδέχθηκε ότι δεν γνωρίζει μετά βεβαιότητος εάν η άσκηση μπορεί να αποτρέψει την αγγειακή νοητική διαταραχή, αλλά πρόσθεσε ότι «πληθυσμιακές μελέτες έχουν δείξει πως μπορεί να δράσει και προληπτικά».

Πηγή: ygeia.tanea.gr


Σχολιάστε το άρθρο:

 

Διαβάστε ακόμα:

5 απλοί τρόποι να αυξήσεις την αυτοεκτίμηση σου

5 απλοί τρόποι να αυξήσεις την αυτοεκτίμηση σου

Με τον όρο χαμηλή αυτοεκτίμηση αναφερόμαστε σε μια κατάσταση, όπου το άτομο δεν έχει αρκετή αυτοπεποίθηση και αυτό επηρεάζει τους περισσότερους τομείς ...

περισσότερα

Δημοφιλέστερα Άρθρα

Τελευταία άρθρα

Circle bags: Γιατί οι στρογγυλές τσάντες είναι το επόμενο must-have
Ξεχωρίζοντας και μόνο λόγω σχήματος, δίνουν μια παιχνιδιάρικη και chic πινελιά σε κάθε outfit Μπορεί τίποτα να μη συγκρίνεται με την πολυτέλεια και τον "επαγγελματισμό" που ...  
Εξωσωματικές: Ποια χώρα έχει την πρωτιά;
Ξέρετε ποια χώρα έχει την πρωτιά στις εξωσωματικές; Η Ισπανία είναι η πιο ενεργή χώρα στην Ευρώπη στον τομέα της υποβοηθούμενης αναπαραγωγής, ακολουθούμενη από τη ...  
Εξαφάνισε τις πανάδες με ένα συστατικό που υπάρχει στην κουζίνα σου
Ταλαιπωρείσαι από πανάδες; Ήξερες πως το ξίδι από μηλίτη, το μηλόξιδο μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των κηλίδων που εμφανίζονται όσο μεγαλώνουμε (αυτά ...  
10 τραγούδια που θα μας κάνουν να κλάψουμε το βράδυ του Αγίου Βαλεντίνου
Γιατί το να είσαι ερωτευμένος την ημέρα των ερωτευμένων είναι πολύ κλισέ Είναι πολλοί εκείνοι που θα περάσουν το βράδυ του Αγίου Βαλεντίνου πηγαίνοντας για φαγητό, ...  
Κατάθλιψη υψηλής λειτουργικότητας: Τα 7 πιο χαρακτηριστικά συμπτώματα
Η κατάθλιψη είναι μια συχνότατη ψυχική νόσος που όμως επηρεάζει τον κάθε άνθρωπο διαφορετικά. Κοινός παρονομαστής των διαφόρων εκφάνσεών της είναι μεν η επίμονη θλίψη, ωστόσο ...