Αρχική | Υγεία | Οι βιταμίνες που καταπολεμούν την κατάθλιψη

Οι βιταμίνες που καταπολεμούν την κατάθλιψη

21 Φεβρουαρίου 2016
Οι βιταμίνες που καταπολεμούν την κατάθλιψη

Η κατάθλιψη είναι η νόσος του 21ου αιώνα και τα κρούσμα της αναμένεται να αυξηθούν με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Η οικονομική κρίση, η ανασφάλεια, η μοναξιά, είναι μόνο μερικές από τις αιτίες που μπορεί να οδηγήσουν σε ψυχικές διαταραχές. Και σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας ένας στους πέντε ανθρώπους θα εκδηλώσει κάποια μορφή κατάθλιψης έστω και μια φορά στη ζωή του. Όμως, ευτυχώς η διατροφή και πιο συγκεκριμένα κάποιες βιταμίνες μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση των συμπτωμάτων της.

Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β

Αυτές οι βιταμίνες είναι απαραίτητες για τη ψυχική και συναισθηματική ευεξία. Επειδή όμως δεν αποθηκεύονται το σώμα μας, πρέπει να τις παίρνουμε καθημερινά από τη διατροφή. Μάθετε παρακάτω ποιες είναι οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β και πως επηρεάζουν τη διάθεση μας.

  • Βιταμίνη Β1 (θειαμίνη): Ο οργανισμός χρησιμοποιεί αυτή τη βιταμίνη για τη μετατροπή της γλυκόζης στο αίμα σε ενέργεια, ώστε να λειτουργεί σωστά ο εγκέφαλος μας αλλά και όλο το σώμα μας. Η έλλειψη της θειαμίνης μπορεί να οδηγήσει σε μια ποικιλία νευρολογικών συμπτωμάτων. Τη βρίσκουμε σε αφθονία στους σπόρους των δημητριακών, στους ξηρούς καρπούς και στη μαγιά της μπύρας.
  • Βιταμίνη Β3 (νιασίνη): Η συγκεκριμένη βιταμίνη είναι απαραίτητη για της σωστή ανάπτυξη του οργανισμού και τη διατήρηση υγιών κυττάρων. Επίσης, παίζει σημαντικό ρόλο στην κυκλοφορία του αίματος και στην καλή λειτουργία του αναπνευστικού. Κάποιοι παίρνουν τη Β3 για να ξεπεράσουν τα προβλήματα μνήμης και για να αντιμετωπίσουν την κατάθλιψη. Υπάρχουν μελέτες που δείχνουν ότι όσοι έπαιρναν νιασίνη είχαν χαμηλότερο κίνδυνο για να εμφανίσουν τη νόσο του Αλτσχάιμερ, σε σχέση με εκείνους που την κατανάλωναν σε μικρότερες ποσότητες. Τη βρίσκουμε κυρίως στις ζωικές τροφές, όπως στο κρέας, στα ψάρια, στα αυγά και σε μικρότερη ποσότητα στις φυτικές.
  • Βιταμίνη Β5 (παντοθενικό οξύ): Η βιταμίνη Β5 ονομάζεται και αγχολυτική γιατί είναι χρήσιμη στη θεραπεία της κατάθλιψης και του άγχους. Επίσης, κάποιοι γιατροί συμβουλεύουν τους ασθενείς τους που πάσχουν από χρόνιο στρες να παίρνουν συμπληρώματα παντοθενικού οξέος. Αν και οι ελλείψεις της συγκεκριμένης βιταμίνης είναι σπάνιες, μπορείτε να τη βρείτε στη μαγιά μπύρας, στο συκώτι, στο βασιλικό πολτό, στους ηλιόσπορους κ.α.
  • Βιταμίνη Β6 (πυριδοξίνη): Αυτή η βιταμίνη είναι απαραίτητη για την παραγωγή της σεροτονίνης, της μελατονίνης και της ντοπαμίνης, ορμόνες που παίζουν βασικό ρόλο στη διάθεση και στη ψυχική υγεία. Επίσης, είναι αρκετά χρήσιμη για όσους έχουν υψηλές απαιτήσεις ενέργειας, όπως είναι οι αθλητές και τα παιδιά. Η ανεπάρκεια της Β6 αν και είναι σπάνια, προκαλεί δερματικές βλάβες και διανοητική σύγχυση. Οι κύριες πηγές στη διατροφή είναι οι πατάτες και άλλα λαχανικά, το γάλα και το κρέας.
  • Βιταμίνη Β12: Επειδή η Β12 είναι σημαντική για το σχηματισμό των ερυθρών αιμοσφαιρίων, γι αυτό η ανεπάρκεια αυτής της βιταμίνης μπορεί να οδηγήσει σε αναιμία, κατάθλιψη και σε νευρολογικά προβλήματα. Η Β12 σε φυσική μορφή βρίσκεται μόνο σε ζωικά προϊόντα, αλλά προστίθεται και σε πολλά άλλα τρόφιμα, όπως είναι τα δημητριακά.

jenny.gr


Σχολιάστε το άρθρο:

 

Διαβάστε ακόμα:

Τι αποκαλύπτει το χρώμα των ρούχων που επιλέγεις να φορέσεις

Τι αποκαλύπτει το χρώμα των ρούχων που επιλέγεις να φορέσεις

Το χρώμα που φοράμε λέει πολλά για το χαρακτήρα και τις προθέσεις μας. Έχει τη δύναμη να αλλάξει όχι μόνο την εικόνα μας αλλά και τη ...

περισσότερα

Δημοφιλέστερα Άρθρα

Τελευταία άρθρα

Τόσο αλάτι πρέπει να τρως κάθε μέρα σύμφωνα με τους ειδικούς!
Μπορεί εσύ να θεωρείς ότι δεν τρως πολύ αλάτι στην καθημερινότητά σου αλλά η αλήθεια είναι πως δεν μπορείς να κάνεις σωστούς υπολογισμούς ...  
Έρευνα: Το 1/3 των γυναικών που αυτοκτονούν παγκοσμίως είναι Ινδές
Δημοσιεύτηκε στην βρετανική επιθεώρηση «Lancet»  - Η απογοήτευση στο γάμο παίζει καταλυτικό ρόλο στις αυτοκτονίες- Σήμερα, το 20% των γυναικών στην Ινδία παντρεύονται προτού ...  
Πρόληψη και έγκαιρη διάγνωση αποτελούν την καλύτερη θεραπεία για τον καρκίνο του προστάτη
«Ετήσιος έλεγχος του προστάτη: Γιατί η πρόληψη είναι πολιτισμός!». Αυτό είναι το κεντρικό σύνθημα της ενημερωτικής εκστρατείας για την έγκαιρη διάγνωση του καρκίνου ...  
Αντισταθείτε στην εγωιστική παρόρμηση ότι για όλα φταίει ο άλλος!
Όλοι όσοι έχουμε την εμπειρία μίας μακροχρόνιας σχέσης γνωρίζουμε ότι η διατήρηση της, το να κρατηθεί η φλόγα της, δεν είναι ούτε εύκολο, ...  
6 ταξιδιωτικοί στόχοι που πρέπει να έχει κάθε γυναίκα
Ιδέες για το τι μπορούν να κάνουν οι γυναίκες και τι πρέπει να έχουν, υπάρχουν μέσα στην κουλτούρας μας. Αυτοί οι άγραφοι κανόνες ...