Αρχική | Ελεύθερος Χρόνος | Θέατρο | Διήμερα γεμάτα θέατρο σε Μικρή και Μεγάλη Επίδαυρο

Διήμερα γεμάτα θέατρο σε Μικρή και Μεγάλη Επίδαυρο

05 Ιουνίου 2017
Διήμερα γεμάτα θέατρο σε Μικρή και Μεγάλη Επίδαυρο

Τα Παρασκευοσάββατα στο Μικρό και το Μεγάλο Αργολικό θέατρο είναι μία από τις καλοκαιρινές συνήθειες των φανατικών θεατρόφιλων που προσπαθούν να συνδυάσουν το τερπνόν μετά του... ωφελίμου και να περάσουν ένα χαλαρό διήμερο γεμάτο θέατρο, καλό φαγητό, nightlife και -γιατί όχι- μπανάκι στις παραλίες της Αρχαίας Επιδαύρου.
Φέτος  τα Επιδαύρια, κάνουν πρεμιέρα με τους εξαιρετικούς «Επτά επί Θήβας» του ΚΘΒΕ, την παράσταση του Τσέζαρις Γκραουζίνις που καταχειροκροτήθηκε και που άφησε το δικό της ιδιαίτερο στίγμα με τη συγκλονιστική σκηνή της αδελφοκτονίας.
Στη Μικρή Επίδαυρο την ίδια μέρα πρεμιέρα θα κάνει η ιδιαίτερη Μήδεια του Δημήτρη Καραντζά, μία παράσταση με αποκλειστικά ανδρική διαλογή και τον Γιώργο Γάλλο στον ομώνυμο ρόλο.
Να σημειωθεί φετος πως το πρόγραμμα σε Μικρή και Μεγάλη Επίδαυρο είναι πολύ ενδιαφέρον και κινείται γύρω από τη θεματική του «ξένου».

Αναλυτικότερα:

Μεγάλη Επίδαυρος:  30 Ιουνίου - 1 Ιουλίου
Τσέζαρις Γκραουζίνις – Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
​Επτά επί Θήβας / Αισχύλου

Μετά την αποκάλυψη των φρικτών πράξεών του, ο Οιδίποδας άφησε τον θρόνο στους δύο γιους του, οι οποίοι συμφώνησαν να κυβερνούν τη Θήβα εναλλάξ. Όταν ήρθε, ωστόσο, η σειρά του Πολυνείκη να αναλάβει την εξουσία, ο Ετεοκλής δεν τήρησε την υπόσχεσή του. Εξοργισμένος ο Πολυνείκης συμμάχησε με τον βασιλιά του Άργους Άδραστο και οργάνωσε εκστρατεία εναντίον της Θήβας. Επτά αρχηγοί των δύο αντίπαλων στρατευμάτων παρατάχθηκαν εκατέρωθεν των επτά πυλών της πόλης, με τον Ετεοκλή και τον Πολυνείκη αντιμέτωπους στην έβδομη πύλη. Κεντρικός ήρωας της τραγωδίας είναι ο Ετεοκλής η Θήβα βρίσκεται σε ασφυκτική κατάσταση πολιορκίας κι εκείνος προσπαθεί να οργανώσει την αντεπίθεση σε μια μάχη καταδικασμένη, χωρίς πραγματικό νικητή.
Μια παράσταση που ερευνά πώς το κοινό μας ένστικτο επιβίωσης συμβαδίζει με την ανάγκη να παραμείνουμε άνθρωποι, παρά τον φόβο, την ανασφάλεια, την απελπισία.

Μετάφραση: Γιώργος Μπλάνας. Σκηνοθεσία: Τσέζαρις Γκραουζίνις. Παίζουν: Γιάννης Στάνκογλου (Ετεοκλής), Κλειώ-Δανάη Οθωναίου (Αντιγόνη), Ιώβη Φραγκάτου (Ισμήνη), Γιώργος Καύκας (Άγγελος), Αλέξανδρος Τσακίρης (Κήρυκας),  Γιώργος Παπανδρέου (Πολυνείκης). Χορός: Λουκία Βασιλείου, Μομώ Βλάχου, Δημήτρης Δρόσος, Ελένη Θυμιοπούλου, Δάφνη Κιουρκτσόγλου, Χρήστος Μαστρογιαννίδης, Βασίλης Παπαγεωργίου, Σταυριάννα Παπαδάκη, Γρηγόρης Παπαδόπουλος, Αλεξία Σαπρανίδου, Πολυξένη Σπυροπούλου, Γιώργος Σφυρίδης, Ευανθία Σωφρονίδου, Κωνσταντίνος Χατζησάββας.

Μικρή Επίδαυρος: 30 Ιουνίου- 1 Ιουλίου
Δημήτρης Καραντζάς
Μήδεια / Ευριπίδη Θέατρο

Η παράσταση επιχειρεί να ανασύρει και να τοποθετήσει το ζήτημα «Μήδεια» στο επίκεντρο. Τρεις άντρες βρίσκονται πάνω στη σκηνή προκειμένου να αναρωτηθούν, να επανεξετάσουν, να επιχειρήσουν να δώσουν απαντήσεις στον «θρύλο» της Μήδειας από αντρική σκοπιά. Σε ποια σημεία η Μήδεια «υποκρίνεται», σε ποια σημεία επιχειρηματολογεί επαρκώς, ποια μέρη του έργου είναι αμιγώς λογικά και δικαιολογημένα και πού σφάλλει; Πώς τρία πρόσωπα αντίθετου φύλου από αυτό του ρόλου μπορούν να δικαιολογήσουν και να αθωώσουν την πράξη της Μήδειας; Η παράσταση επανέρχεται στο έργο για να θέσει όλα αυτά τα ζητήματα σε έναν πάγκο ανατομικής μελέτης της ρυθμολογίας και της επιχειρηματολογίας του, σε μια «ψιθυριστή» παράσταση που προσπαθεί να αγγίξει το «σύμπτωμα» της Μήδειας.

​Μετάφραση: Μίνως Βολανάκης. Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καραντζάς. Διασκευή - Δραματουργική επεξεργασία: Δημήτρης Καραντζάς, Θεοδώρα Καπράλου. Μουσική: Ανρί Κεργκομάρ. Σκηνικά: Έλλη Παπαγεωργακοπούλου. Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη.
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου. Κίνηση: Χρήστος Παπαδόπουλος. Βοηθός σκηνοθέτη: Θεοδώρα Καπράλου. Βοηθός Σκηνογράφου: Δημήτρης Αγγέλης
Παίζουν: Γιώργος Γάλλος (Μήδεια), Χρήστος Λούλης (Ιάσων, Κρέοντας, Παιδαγωγός, Αιγέας,), Μιχάλης Σαράντης (Χορός, Άγγελος,Τροφός)

Μεγάλη Επίδαυρος
7-8 Ιουλίου
Σταύρος Τσακίρης
Οιδίπους επί Κολωνώ / Σοφοκλή

Στην τελευταία τραγωδία του Σοφοκλή, ο Οιδίπους φτάνει στο άλσος του Κολωνού, στις παρυφές της πόλεως των Αθηνών, ζητώντας φιλοξενία – ένας «ξένος», τυφλός και ρακένδυτος μετά από δεκαετή περιπλάνηση. Χρειάζεται έναν τόπο ν’ αναπαυθεί, καθώς διαισθάνεται το τέλος να πλησιάζει. Μόνος συμπαραστάτης του η κόρη-αδελφή του Αντιγόνη. Μετά από διαπραγματεύσεις, του επιτρέπεται να κατοικήσει στα «σύνορα», στο μεταίχμιο νομιμότητας και παρανομίας, ζωής και θανάτου. Μέσα από τις συναντήσεις του με τον Θησέα, τον Κρέοντα, τη μικρότερη κόρη-αδελφή του Ισμήνη και τον γιο-αδελφό του Πολυνείκη κάνει ανασκόπηση της ζωής του και στοχάζεται επάνω στο παράλογο του ανθρώπινου βίου.
Σε σκηνοθεσία Σταύρου Τσακίρη, που υιοθετεί εδώ τη φόρμα του αφηγηματικού θεάτρου, ο θίασος εξιστορεί στους θεατές αυτή την ιστορία-«παραβολή», σ’ έναν άδειο χώρο, με ελάχιστα αντικείμενα. Οι ηθοποιοί ενδύονται τους ήρωες, που εμφανίζονται κι εξαφανίζονται σαν οπτασίες του ετοιμοθάνατου Οιδίποδα. Η μουσική, σε σύνθεση Μίνωα Μάτσα, εκτελείται ως παράλληλο κείμενο από τις φωνές των ηθοποιών και δίνει στο θέαμα τον χαρακτήρα ενός επικολυρικού ποιήματος. Στον ομώνυμο ρόλο ο σπουδαίος Κώστας Καζάκος.

Μετάφραση: Δημήτρης Δημητριάδης. Σκηνοθεσία:   Σταύρος Σ. Τσακίρης. Επεξεργασία κειμένου:  Σταύρος  Σ. Τσακίρης, Δήμητρα Πετροπούλου. Σκηνικά: Κέννυ Μακ Λέλλαν. Κοστούμια: Θάλεια Ιστικοπούλου. Μουσική: Μίνως Μάτσας. Φωτισμοί: Ελευθερία Ντεκώ.
Δραματουργός: Λουίζα Αρκουμανέα. Μάσκες: Εύα Νικολοπούλου. Αφίσα: Αλέξανδρος Ψυχούλης. Μουσική προετοιμασία: Μάριον Πελεκάνου. Μουσική διδασκαλία: Bαλέρια Δημητριάδου. Βοηθός Σκηνοθέτη: Χάρης Πεχλιβανίδης. Φωτογραφίες – Βίντεο:  Πάτροκλος Σκαφίδας. Παίζουν (με σειρά εμφάνισης): Δημήτρης Λιγνάδης (Ξένος), Κώστας Καζάκος (Οιδίπους), Κόρα Καρβούνη (Αντιγόνη), Τζένη Κόλλια (Ισμήνη), Άρης Τρουπάκης (Θησέας), Δημήτρης Ήμελλος (Κρέων), Δημήτρης Λάλος (Πολυνείκης)
Χορός Ψαλτών:  Πέτρος Δασκαλοθανάσης , Παναγιώτης Διαμαντόπουλος , Θεόδωρος Παλτόγλου,  Κωνσταντίνος Τριανταφυλλίδης
Χορός Πολιτών: Αντριάνα Ανδρέοβιτς , Βαλέρια Δημητριάδου, Παναγιώτης Καμμένος, Ορέστης Καρύδας, Αγγελίνα Κλαυδιανού

Μικρή Επίδαυρος: 7-8 Ιουλίου
Ιώ Βουλγαράκη – ΠΥΡ
Άφιξις / Με αφετηρία τη Μνηστηροφονία από την Οδύσσεια


Πέρα και πριν από οποιαδήποτε απόπειρα ερμηνείας, η Οδύσσεια είναι ένα τραγούδι επιστροφής, προερχόμενο από μια εποχή που τα μακρινά ταξίδια των ναυτικών γεννούσαν τραγούδια για την απουσία. Επιστρέφοντας στην Ιθάκη, έπειτα από είκοσι χρόνια, ο Οδυσσέας θα σκοτώσει 108 άνδρες που διεκδικούν τη γυναίκα και τον θρόνο του, ξεκληρίζοντας το νησί. Αυτό το μακελειό εγείρει τα ερωτήματα: Σε τι επιστρέφει ο Οδυσσέας; Ποιος θυμάται τον απόντα βασιλιά και ποιος είναι σήμερα αυτός ο άντρας; Και γιατί χρειάζεται να χυθεί τόσο αίμα; Η παράσταση επικεντρώνεται στη στιγμή της επιστροφής, για να μιλήσει ακριβώς για το ανέφικτο της επιστροφής. Ποτέ δεν μπορούμε να επιστρέψουμε σε καμιά πατρίδα, αφού ο χρόνος κινείται αμείλικτα μόνο προς τα μπρος και τίποτα δεν παραμένει όπως το έχει διαφυλάξει η μνήμη. Έτσι, ο Οδυσσέας επιστρέφει σε ένα «φάντασμα ονείρου». Ανοίγοντας τη δράση πέρα από τα όρια του θεατρικού χώρου, με όχημα τη σπουδαία μετάφραση του Δημήτρη Μαρωνίτη, και επενδύοντας στην αφήγηση και όχι στον ρεαλισμό, η παράσταση της Ιώς Βουλγαράκη και της ομάδας ΠΥΡ, που έχει συνιδρύσει με τον Αργύρη Ξάφη και τη Δέσποινα Κούρτη, επιχειρεί να φωτίσει την ψυχική μας σύνδεση με μια από τις πιο αιματηρές σκηνές της ευρωπαϊκής λογοτεχνίας.

​Μετάφραση: Δ.Ν. Μαρωνίτης. Σκηνοθεσία - Δραματουργική επεξεργασία: Ιώ Βουλγαράκη. Σκηνικά: Άννα Φιοντόροβα. Κοστούμια: Μαγδαληνή Αυγερινού. Μουσική: Σαβίνα Γιαννάτου. Κίνηση: Σοφία Πάσχου. Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου. Σχεδιασμός προβολών: Μάριος Γαμπιεράκης, Χρυσούλα Κοροβέση. Βοηθός σκηνοθέτη: Έφη Χριστοδουλοπούλου. Παίζουν: Γιώργος Δικαίος, Δέσποινα Κούρτη, Αλέξανδρος Λογοθέτης, Μαίρη Μηνά, Γιώργος Μπινιάρης, Αργύρης Ξάφης, Γιώργος Παπαγεωργίου. Μουσικός: Γιάννης Δεσποτάκης

Μεγάλη Επίδαυρος: 14-15 Ιουλίου
Έκτορας Λυγίζος – ΔΗΠΕΘΕ Λάρισας
Βάκχες / Ευριπίδη

Ο θεός Διόνυσος φτάνει στην πόλη με ανθρώπινη μορφή και ο βασιλιάς Πενθέας παλεύει να οχυρώσει εαυτόν και το άστυ απέναντι στην έλευση μιας θρησκείας που εξισώνει τους πάντες –νυν και πρώην βασιλιάδες, θεούς και δούλους, μάντεις και αγγελιοφόρους, γυναίκες και άνδρες– σε έναν κόσμο συμφιλίωσης του ανθρώπου με τα πιο ζωώδη, αλλά και αγνά του ένστικτα.

Μετάφραση: Γιώργος Χειμωνάς. Διασκευή - Σκηνοθεσία: Έκτορας Λυγίζος. Παίζουν: Ανθή Ευστρατιάδου, Έκτορας Λυγίζος, Βασίλης Μαγουλιώτης, Άρης Μπαλής, Αργύρης Πανταζάρας, Ανέζα Παπαδοπούλου, Μαρία Πρωτόπαππα, Χρήστος Στέργιογλου

Μεγάλη Επίδαυρος: 21-22 Ιουλίου
Νίκος Κυπουργός – Κωνσταντίνος Αρβανιτάκης – Εθνικό Θέατρο
Ειρήνη / Αριστοφάνη

Το Εθνικό Θέατρο ανέθεσε στον σπουδαίο συνθέτη Νίκο Κυπουργό τη μουσική σύνθεση και στον ταλαντούχο νέο συγγραφέα Δημοσθένη Παπαμάρκο το λιμπρέτο για τη δημιουργία μιας μουσικής παράστασης που βασίζεται στην Ειρήνη του Αριστοφάνη. Τη σκηνοθεσία έχει αναλάβει ο καταξιωμένος σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Αρβανιτάκης, ενώ τον ρόλο του Τρυγαίου ερμηνεύει ο πάντοτε απρόβλεπτος Τζίμης Πανούσης. Η Καμεράτα - Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής, υπό τη διεύθυνση του διεθνούς φήμης μαέστρου Γιώργου Πέτρου, συνοδεύει ζωντανά την παράσταση στην Επίδαυρο.

Λιμπρέτο: Δημοσθένης Παπαμάρκος. Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Αρβανιτάκης. Χορογραφία: Σεσίλ Μικρούτσικου. Video mapping: Στάθης Μήτσιος. Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου. Κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου. Ενορχήστρωση: Θοδωρής Κοτεπάνος. Μουσική διδασκαλία: Νίκος Λαάρης
Βοηθός σκηνοθέτη: Μαριάνθη Γραμματικού. Με τη συμμετοχή της Καμεράτα – Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής υπό τη διεύθυνση του Γιώργου Πέτρου. Διανομή: Τζίμης Πανούσης (Τρυγαίος), Τάσης Χριστογιαννόπουλος (Ερμής), Ειρήνη Καράγιαννη (Ειρήνη), Αιμιλιανός Σταματάκης (Πόλεμος).
Χορός: Ασημίνα Αναστασοπούλου, Θωμάς Βελισσάρης, Δημήτρης Γεωργιάδης, Γιάννης Δενδρινός, Βάσια Ζαχαροπούλου, Ευαγγελία Καρακατσάνη, Νίκος Καρδώνης, Γιασεμί Κηλαηδόνη, Γιάννης Κλίνης, Ελίτα Κουνάδη, Ηλίας Κουνέλας, Ελένη Μπούκλη, Μαρία Νίκα,Σελητσανιώτης Γιάννης, Βασιλική Τρουφάκου, Αντιγόνη Φρυδά

Μικρή Επίδαυρος:  21-22 Ιουλίου
Παντελής Δεντάκης
Κύκλωπας / Ευριπίδη

Ένας κόσμος αντρικός, ωμός και βίαιος, κόσμος αλληλοεξόντωσης και ανθρωποφαγίας, όπου το δίκαιο ορίζεται από τον εκάστοτε ισχυρό. Στη χώρα των Κυκλώπων ο ξένος δεν περιθάλπεται, δεν φιλοξενείται, γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης ή κατασπαράσσεται. Εκεί δεν μπορείς να είσαι ούτε καλός ούτε κακός. Εκεί μπορείς να είσαι μόνο φοβισμένος και απελπισμένος ή σκληρός και ανελέητος. Τα πρόσωπα του Ευριπίδη ακροβατούν ανάμεσα στην ελαφράδα, τη γελοιότητα, την πονηριά, τον καιροσκοπισμό, την ηθική παρακμή, την αγριότητα. Γελοιοποιούν και γελοιοποιούνται. Συντρίβουν και συντρίβονται. 
Η παράσταση, με αποκλειστικά γυναικεία διανομή, διερευνά αυτόν τον άκρως αντρικό κόσμο, μέσα από τη γυναικεία φύση. Μέσα από τον ψυχισμό, τα εκφραστικά μέσα, το σώμα της γυναίκας. Και αναζητά την ισορροπία ανάμεσα στο σοβαρό και το γελοίο, ανάμεσα στο σπλάτερ και την κωμωδία.

​Μετάφραση: Παντελής Μπουκάλας. Σκηνοθεσία: Παντελής Δεντάκης. Σκηνικά - Κοστούμια: Γεωργία Μπούρδα. Επιμέλεια κίνησης: Ερμής Μαλκότσης. Μουσική: Λευτέρης Βενιάδης. Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης. Βοηθοί σκηνοθέτη: Έφη Ρευματά, Θανάσης Ζερίτης
Παίζουν: Στεφανία Γουλιώτη (Κύκλωπας), Άννα Καλαϊτζίδου (Οδυσσέας), Κατερίνα Λυπηρίδου (Σιληνός), Νεφέλη Μαϊστράλη, Μαρία Μοσχούρη, Αμαλία Νίνου, Μυρτώ Πανάγου, Ελένη Τσιμπρικίδου (Σάτυροι)

28-29 Ιουλίου
Κατερίνα Ευαγγελάτου – Εθνικό Θέατρο
Άλκηστη / Ευριπίδη

Το Εθνικό Θέατρο προσεγγίζει ένα από τα πιο ενδιαφέροντα και συγχρόνως προκλητικά έργα του Ευριπίδη, την Άλκηστη,αναθέτοντας την παρουσίασή της στην Κατερίνα Ευαγγελάτου, που θα πραγματοποιήσει την πρώτη της σκηνοθεσία στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου. Έργο που φέρει επί σκηνής τον θρίαμβο επί του θανάτου, η Άλκηστη, το πρώτο από τα σωζόμενα του Ευριπίδη (438 π.Χ.), προκάλεσε ατελεύτητες συζητήσεις για το είδος στο οποίο ανήκει, εξαιτίας της συνύπαρξης τραγικών και κωμικών στοιχείων.

Μετάφραση: Κώστας Τοπούζης. Σκηνοθεσία - Επεξεργασία μετάφρασης: Κατερίνα Ευαγγελάτου. Σκηνικά: Εύα Μανιδάκη, Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα. Κίνηση: Πατρίσια Απέργη. Μουσική: Γιώργος Πούλιος. Φωτισμοί: Σίμος Σαρκετζής. Μουσική διδασκαλία: Μελίνα Παιονίδου. Βοηθός σκηνοθέτη: Δήμητρα Δερμιτζάκη. Β’ Βοηθός σκηνοθέτη: Δημήτρης Οικονομίδης. Βοηθός χορογράφου: Ειρήνη Καλαϊτζίδη. Βοηθός ενδυματολόγου: Ειρήνης Γεωργακήλα. Διανομή: Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος - Άδμητος, Δημήτρης Παπανικολάου - Ηρακλής, Μαρία Κίτσου - Άλκηστη, Γιάννης Φέρτης - Φέρης, Κώστας Βασαρδάνης - Απόλλων, Σωτήρης Τσακομίδης - Θάνατος, Ερρίκος Μηλιάρης  - Υπηρέτης, Κίττυ Παϊταζόγλου - Υπηρέτρια
Χορός: Κωνσταντίνος Βουδούρης, Κωνσταντίνος Γεωργαλής, Γιώργος Ζυγούρης, Στάθης Κόικας, Μιχάλης Μιχαλακίδης, Αντώνης Μιχαλόπουλος, Γιώργος Νούσης, Χρήστος Ξυραφάκης, Στέλιος Παυλόπουλος, Δημόκριτος Σηφάκης, Περικλής Σκορδίλης, Αλέξανδρος Σταυρόπουλος, Μιχαήλ Ταμπακάκης, Βαλάντης Φράγκος
Συμμετέχουν επίσης πέντε μουσικοί επί σκηνής

Μεγάλη Επίδαυρος: 4-5 Αυγούστου
Μαριάννα Κάλμπαρη – Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν – ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων
Μήδεια / Ευριπίδη

«Δύο φορές βάρβαρη η Μήδεια, από καταγωγή και από έρωτα» γράφει στον πρόλογο της μετάφρασής του ο Γιώργος Χειμωνάς. Δύο όψεις έχει ο έρωτας: τη «βάρβαρη», τη βυθισμένη στον πόνο και στο σκοτάδι αλλά και την ονειρική, την ηδονική, την ιδανική. Μέσα από το μύθο της Μήδειας όπως αυτός παρουσιάζεται στο έργο του Ευριπίδη αλλά και μέσα από ένθετα στα στάσιμα του έργου κείμενα και ποιήματα αρχαιοελληνικής γραμματείας (Πλάτων, Θεόκριτος, Παρθένιος, Πλούταρχος, Σαπφώ, Αρχίλοχος, Μελέαγρος κ.ά)  η παράσταση του Θεάτρου Τέχνης επιθυμεί να μιλήσει για το ανεξήγητο του έρωτα.

Μετάφραση: Γιώργος Χειμωνάς. Σκηνοθεσία: Μαριάννα Κάλμπαρη. Σκηνικά - Κοστούμια: Κωνσταντίνος Ζαμάνης. Μουσική: Παναγιώτης Καλαντζόπουλος. Χορογραφία: Μαρίζα Τσίγκα. Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου.. Δραματολόγος παράστασης: Έλενα Τριανταφυλλοπούλου. Α΄ Βοηθός σκηνοθέτη: Κατερίνα Γεωργουδάκη.
Β΄ Βοηθός σκηνοθέτη: Μαριλένα Μόσχου. Τα ένθετα κείμενα της παράστασης παρουσιάζονται σε μετάφραση-απόδοση Ιωάννη Πολέμη (Θεόκριτος), Έλενας Τριανταφυλλοπούλου, Μαριάννας Κάλμπαρη. Παίζουν: Μαρία Ναυπλιώτου, Χάρης Φραγκούλης, Αλεξάνδρα Καζάζου, Φωτεινή Μπαξεβάνη, Θεοδώρα Τζήμου, Σύρμω Κεκέ, Ιωάννα Μαυρέα, Κωνσταντίνα Τάκαλου, Αλέξανδρος Μυλωνάς, Γεράσιμος Γεννατάς, Δημήτρης Πασσάς
Συμμετέχουν τέσσερις σπουδαστές της Δραματικής Σχολής του Θεάτρου Τέχνης και τέσσερις μουσικοί.

Μικρή Επίδαυρος: 4-5 Αυγούστου
Ολιβιέ Πυ- Φεστιβάλ Αβινιόν
Προμηθέας Δεσμώτης, Ικέτιδες / Αισχύλου


Για ακόμα μια φορά, ο αιρετικός ηθοποιός, ποιητής και σκηνοθέτης Olivier Py (Ολιβιέ Πυ) επιχειρεί να νοηματοδοτήσει το παρόν μέσα από την επανανάγνωση εμβληματικών έργων του παρελθόντος, εδώ του Προμηθέα Δεσμώτη και των Ικετίδων του Αισχύλου. Η παράσταση, σε μινιμαλιστική φόρμα, με μια διανομή τριών ηθοποιών, σε δική του μετάφραση και σπονδυλωτή σκηνοθεσία, έκανε πρεμιέρα πέρυσι το καλοκαίρι στο Φεστιβάλ της Αβινιόν. Στον Προμηθέα Δεσμώτη, έργο συγχρόνως μεταφυσικό και βαθιά πολιτικό, ένας τιτάνας βασανίζεται από τους θεούς εξαιτίας της αγάπης που τρέφει για την ανθρωπότητα. Μετατρέπεται έτσι σε αιώνιο σύμβολο ανυπακοής, ένας κατεξοχήν πολιτικός κρατούμενος. Ο Προμηθέας, κατά τον Πυ, μας «διδάσκει την έννοια της εξέγερσης». Αλλά και οι Ικέτιδες θίγουν διαχρονικά πολιτικά ζητήματα, μεταξύ αυτών τη δημοκρατία, τη δικαιοσύνη, τον νόμο, τον σεβασμό για τον ξένο και για τη γυναίκα. Το έργο απηχεί την άποψη του Αισχύλου ότι ο νόμος δεν μπορεί να είναι η απάντηση για τα πάντα. Γι’ αυτόν τον λόγο, άλλωστε, το θέατρο καθίσταται απαραίτητο ως χώρος που προσφέρεται για δημόσια συζήτηση και στοχασμό. Η παραδοσιακή έννοια της κάθαρσης, ως πράξη θεαματικής εκκαθάρισης, θα πρέπει να επαναπροσδιοριστεί: ο θυμός δεν πρέπει να επικρατήσει.

Γαλλικό κείμενο - Σκηνοθεσία: Olivier Py. Καλλιτεχνική συνεργασία – Κοστούμια: Pierre André Weitz. Παίζουν: Philippe Girard, Frédéric Le Sacripan, Mireille Herbstmeyer

Μεγάλη Επίδαυρος: 11-12 Αυγούστου
Άρης Μπινιάρης - Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου
Πέρσες / Αισχύλου

Για πρώτη φορά στην Επίδαυρο, σε μια παραγωγή του ΘΟΚ με πλειάδα σπουδαίων Ελλαδιτών και Κυπρίων ηθοποιών, ο νεότατος Άρης Μπινιάρης, που έχει διακριθεί για τις εκρηκτικές παραστάσεις του τα τελευταία χρόνια, προτείνει μια ζωντανή σύνθεση ποιητικού λόγου, μουσικής και θεατρικής δράσης. Όχημα της παράστασης, που δομείται στη συνάντηση του ρυθμού και της λέξης, είναι η μουσικότητα. Όλοι οι βασικοί χαρακτήρες, όπως και ο χορός, ερμηνεύονται με τρόπο που αποκαλύπτει τη μουσική υφή του έργου.

Μετάφραση: Παναγιώτης Μουλλάς. Σκηνοθεσία - Mουσική δραματουργία: Άρης Μπινιάρης. Δραματουργική συνεργασία: Αντώνης Σολωμού. Μετρική διδασκαλία: Θεόδωρος Στεφανόπουλος. Σκηνικά: Κωνσταντίνος Λουκά. Κοστούμια: Ελένη Τζιρκαλλή. Κινησιολογία: Λία Χαράκη. Σχεδιασμός φωτισμού: Γεώργιος Κουκουμάς.
Ηχητικός σχεδιασμός: Γιώργος Χριστοφή. Παίζουν: Καρυοφυλλιά Καραμπέτη (Άτοσσα), Χάρης Χαραλάμπους (Αγγελιαφόρος), Νίκος Ψαρράς (Δαρείος), Αντώνης Μυριαγκός (Ξέρξης)
Χορός: Ηλίας Ανδρέου, Πέτρος Γιωρκάτζης, Γιώργος Ευαγόρου, Λευτέρης Ζαμπετάκης, Νεκτάριος Θεοδώρου, Μάριος Κωνσταντίνου, Παναγιώτης Λάρκου, Δαυίδ Μαλτέζε, Γιάννης Μίνως, Άρης Μπινιάρης, Ονησίφορος Ονησιφόρου, Αντρέας Παπαμιχαλόπουλος, Μάνος Πετράκης, Στέφανος Πίττας, Κωνσταντίνος Σεβδαλής

Μεγάλη Επίδαυρος- 19 Αυγούστου
+1 παράσταση με χορό και τραγούδι
Γιορτή λήξης/ Εδώ είν’ αλώνι για χορό!

Με αφετηρία τον επτάσημο ρυθμό του συρτού καλαματιανού (που απαντάται ήδη στον Αριστοφάνη) και τον αρχαίο τσακώνικο τελετουργικό χορό, το Φεστιβάλ Επιδαύρου θα ολοκληρώσει τον κύκλο των φετινών παραστάσεων με ένα τιμητικό-γιορταστικό αφιέρωμα στην πλούσια μουσικοχορευτική παράδοση του Μοριά, ως διαχρονική κιβωτό της ταυτότητας και της ιστορικής μνήμης. Η ορχήστρα του αρχαίου θεάτρου μετατρέπεται στο μεγάλο αλώνι-χοροστάσι του Χρόνου, για να υποδεχτεί τους σύγχρονους συμποσιαστές, τραγουδιστές, οργανοπαίκτες και χορευτές απ’ όλη την Πελοπόννησο, σε μιαν ανοιχτή πρόσκληση για συμμετοχή στον κύκλο και την τελετουργία του ελληνικού παραδοσιακού γλεντιού.

Καλλιτεχνική - Μουσική επιμέλεια: Λάμπρος Λιάβας. Σκηνική επιμέλεια: Σοφία Σπυράτου. Σχεδιασμός φωτισμού: Λευτέρης Παυλόπουλος. Συνεργασία: Κέντρο Ελληνικής Μουσικής «Φοίβος Ανωγειανάκης», Λύκειον των Ελληνίδων Καλαμάτας

ΜΙΚΡΗ ΕΠΙΔΑΥΡΟΣ

7-8 Ιουλίου
Ιώ Βουλγαράκη – ΠΥΡ
Άφιξις / Με αφετηρία τη Μνηστηροφονία από την Οδύσσεια

Πηγή: tospirto.net


Σχολιάστε το άρθρο:

 

Διαβάστε ακόμα:

20 σκίτσα που αποδεικνύουν ότι η σχέση μπαμπά-κόρης είναι μοναδική

20 σκίτσα που αποδεικνύουν ότι η σχέση μπαμπά-κόρης είναι μοναδική

Η σκιτσογράφος Snezhana Soosh έχει αποτυπώσει και στο παρελθόν την ξεχωριστή σχέση που έχει κάθε μπαμπάς με την κόρη του. Αυτή τη φορά μας χαρίζει ...

περισσότερα

Δημοφιλέστερα Άρθρα

Τελευταία άρθρα

womantime-cooking time: ''Χριστουγεννιάτικες δίπλες''
Υλικά: 10 αυγά 1 kg αλεύρι γοχ χυμός από 1 λεμόνι 1 σφηνάκι λικέρ ή ούζο 1 κ. γλυκού ζάχαρη 1/2 κ. γλυκού αλάτι 1 kg νερό 1 kg ζάχαρη 1 kg μέλι 2 κ. ...  
Ερντογάν: Σεβόμαστε την Λωζάννη, ζητάμε αλλαγές στη Θράκη
Η οριοθέτηση των θαλάσσιων ζωνών δεν είναι το μοναδικό ζήτημα για την Τουρκία στο Αιγαίο, ξεκαθαρίζει χωρίς περιστροφές στη συνέντευξη που παραχώρησε στο «Βήμα της ...  
4 ιδέες για Κυριακάτικο φαγητό με τα παιδιά
Μεσημέρια Κυριακής (και όχι μόνο) με τους μεγάλους χαλαρούς και τους μικρούς σε περιπετειώδες, παιχνιδιάρικο και ταυτόχρονα δημιουργικό mood. «Buba» Τα κυριακάτικα μεσημέρια το cool εξωτικό ...  
Ιδέες για να στολίσετε το σπίτι εύκολα και οικονομικά!
Όταν τα παραμύθια μπερδεύονται γλυκά με τη μαγεία των Χριστουγέννων,  κι όταν οι γιορτές που έρχονται απαιτούν -για τα παιδιά μας πάνω απ' ...  
Η καρδιά των Χριστουγέννων χτυπάει και φέτος στα Public και στο public.gr
Χιλιάδες επιλογές δώρων για μικρούς & μεγάλους... Αυτά τα Χριστούγεννα, τα Public, η #1 ελληνική αλυσίδα καταστημάτων τεχνολογίας και ψυχαγωγίας στήνουν μια ονειρική ατμόσφαιρα ...