Αρχική | Διατροφή | Δίαιτες Αδυνάτισμα | Πόσα φρούτα πρέπει να τρως για να μην παχαίνεις

Πόσα φρούτα πρέπει να τρως για να μην παχαίνεις

17 Σεπτεμβρίου 2016
Πόσα φρούτα πρέπει να τρως για να μην παχαίνεις

Τα φρούτα κάνουν καλό, αλλά όταν υπερβάλλεις, ακόμη και με κάτι τόσο υγιεινό μπορεί να πάρεις βάρος. Βρες την υγιεινή ισορροπία.

Θες να ακολουθήσεις υγιεινή διατροφή, γι’ αυτό προσθέτεις φρούτα στο γιαούρτι σου, τρως ένα μήλο και ένα αχλάδι για δεκατιανό και πίνεις φρέσκο χυμό μετά την προπόνηση. Μήπως το παρακάνεις; Μήπως τα φρούτα παχαίνουν;

«Το θέμα είναι πως, όταν το παρακάνεις με τα “γλυκά της φύσης”, μπορεί να δεις αντίκτυπο στη ζυγαριά σου» προειδοποιεί η Αναστασία Δ. Κόκκαλη, κλινική διαιτολόγος-διατροφολόγος.

Και οι υγιεινές θερμίδες είναι θερμίδες

Η προσθήκη φρούτων στη διατροφή μας δεν οδηγεί απαραίτητα σε απώλεια κιλών, επισημαίνεται σε έρευνα. Αυτό συμβαίνει γιατί συνήθως τρώμε τα φρούτα χωρίς να τα υπολογίζουμε στη δίαιτά μας.

«Ένα κουλουράκι μπορεί να σου φανεί σαν παρασπονδία, οπότε μπορεί να το αντισταθμίσεις τρώγοντας λιγότερο αργότερα» σημειώνει η ειδικός. «Με τα φρούτα, όμως, το πιθανότερο είναι πως δε θα κάνεις την ίδια προσαρμογή». Παρότι ορισμένες δίαιτες συνιστούν να τρως όσα φρούτα θέλεις, πρέπει να ξέρεις ότι κι αυτά έχουν θερμίδες.

Ένα φλιτζάνι σταφύλι, για παράδειγμα, έχει περίπου 100 θερμίδες, περισσότερες δηλαδή από αυτές που έχει ένα μέτριο μπισκότο.

Για την ακρίβεια, σε πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο American Journal of Clinical Nutrition διαπιστώθηκε πως άνθρωποι που ακολουθούσαν δίαιτα και αύξησαν την κατανάλωση φρέσκων φρούτων δεν έχασαν τα κιλά που ήθελαν.

Βρες τη μερίδα σου

«Μπορεί να μετράς το φιστικοβούτυρο ή να τσιμπολογάς ένα μικροσκοπικό κομμάτι σοκολάτας, είναι λιγότερο πιθανό, όμως, να σε νοιάζει πόσο ανανά θα φας, παρότι η φυσική του γλύκα εύκολα σε οδηγεί σε διπλή μερίδα» τονίζει η διατροφολόγος.

Έχε υπόψη ότι:

-Μία μερίδα είναι μόλις 1/2 φλιτζάνι καθαρισμένο φρούτο (ή ένα μέτριο φρούτο), 1/4 του φλιτζανιού για το αποξηραμένο ή 1/2 φλιτζάνι για το χυμό φρούτου.

-Μια μικρή φρουτοσαλάτα μπορεί στην πραγματικότητα να αντιστοιχεί σε αρκετές μερίδες, ενώ ένας μεγάλος φρέσκος χυμός που θα παραγγείλεις στο γραφείο να σου δίνει σχεδόν 6 μερίδες – και περισσότερες από 300 θερμίδες.

Τα φρούτα δεν κόβουν πάντα την όρεξη

Ξέρεις ότι, χάρη στις πολλές φυτικές τους ίνες, τα φρούτα σε χορταίνουν για πολλή ώρα. Παρότι αυτό ισχύει σε ένα βαθμό –ένα μήλο (περίπου 100 θερμίδες) είναι πολύ πιο χορταστικό από ένα κράκερ αξίας 100 θερμίδων–, από μόνες τους οι φυτικές ίνες δε θα σταματήσουν την πείνα.

Το μήλο έχει 4 γρ. ίνες αλλά λιγότερο από 1 γρ. πρωτεΐνη και λιπαρά, που επίσης βοηθούν τον κορεσμό. Συγκριτικά, μία μερίδα αμύγδαλα (100 θερμίδες) έχει 2 γρ. φυτικές ίνες συν 4 γρ. χορταστική πρωτεΐνη και 8 γρ. υγιεινά λιπαρά που θα καταλαγιάσουν την πείνα σου. Shape tip:

«Για ένα χορταστικό σνακ συνδύασε πλούσια σε φυτικές ίνες φρούτα με τροφές που περιέχουν λιπαρά και πρωτεΐνη, όπως ξηροί καρποί και τυρί» προτείνει η ειδικός.

Δύο φρούτα την ημέρα

«Για να σου κάνουν μόνο καλό, θα πρέπει να περιορίζεσαι στις 3 με 5 μερίδες φρέσκων φρούτων τη μέρα» επισημαίνει η ειδικός. Φυσικά, αυτός ο αριθμός διαφέρει από τον ένα άνθρωπο στον άλλο.

«Αν προσπαθείς να χάσεις βάρος, μείνε στα 3 φρούτα, αν όμως είσαι τακτική στο γυμναστήριο, μπορείς να φας περισσότερο» εξηγεί.

Shape tip: Προτίμησε ένα ολόκληρο φρούτο αντί για χυμό ή αποξηραμένα, τα οποία δίνουν περισσότερες θερμίδες και σάκχαρα και είναι εύκολο να φας περισσότερα. Συνδύασέ τα με ένα πρωτεϊνικό σνακ, όπως αμύγδαλα, γιαούρτι, τυρί. Δεν μπορείς να στερηθείς τον πράσινο χυμό σου;

«Διάλεξε έναν από λαχανικά ή φτιάξε smoothie, ώστε να μην αφήσεις έξω τις φυτικές ίνες που σε κρατούν χορτάτη» λέει η ειδικός.

Πόση ζάχαρη έχει κάθε φρούτο;

Παραδόξως, κάποια γλυκά στη γεύση φρούτα, όπως η φράουλα και το καρπούζι, έχουν τα λιγότερα σάκχαρα και λιγότερες θερμίδες ανά μερίδα. Αχλάδι (μέτριο) 101 θερμίδες, 17 γρ. σάκχαρα, 6 γρ. φυτικές ίνες

Μήλο (μέτριο) 95 θερμίδες, 19 γρ. σάκχαρα, 4 γρ. φυτικές ίνες
Πορτοκάλι (μέτριο) 69 θερμίδες, 12 γρ. σάκχαρα, 3 γρ. φυτικές ίνες
Μπανάνα (μέτρια) 105 θερμίδες, 14 γρ. σάκχαρα, 3 γρ. φυτικές ίνες
Ανανάς (φλιτζάνι, σε μικρά κομμάτια) 82 θερμίδες, 16 γρ. σάκχαρα, 2 γρ. φυτικές ίνες
Σταφύλια (φλιτζάνι) 104 θερμίδες, 23 γρ. σάκχαρα, 1 γρ. φυτικές ίνες
Φράουλα (φλιτζάνι, ολόκληρη) 46 θερμίδες, 7 γρ. σάκχαρα, 3 γρ. φυτικές ίνες
Καρπούζι (φλιτζάνι, σε μικρά κομμάτια) 46 θερμίδες, 9 γρ. σάκχαρα, 1 γρ. φυτικές ίνες

Πηγή: shape.gr


Σχολιάστε το άρθρο:

 

Διαβάστε ακόμα:

''Υποκρίνεσαι'': το νέο τραγούδι του Λούκα Γιώρκα και το αυτοβιογραφικό video clip

''Υποκρίνεσαι'': το νέο τραγούδι του Λούκα Γιώρκα και το αυτοβιογραφικό video clip

Ο αγαπημένος νεαρός λαϊκός τραγουδιστής, Λούκας Γιώρκας, παρουσιάζει το τρίτο κατά σειρά τραγούδι του με τίτλο ''Υποκρίνεσαι'', με την ετικέτα της νέας δισκογραφικής εταιρείας ...

περισσότερα

Δημοφιλέστερα Άρθρα

Τελευταία άρθρα

''Υποκρίνεσαι'': το νέο τραγούδι του Λούκα Γιώρκα και το αυτοβιογραφικό video clip
Ο αγαπημένος νεαρός λαϊκός τραγουδιστής, Λούκας Γιώρκας, παρουσιάζει το τρίτο κατά σειρά τραγούδι του με τίτλο ''Υποκρίνεσαι'', με την ετικέτα της νέας δισκογραφικής εταιρείας ...  
H τάση στα παντελόνια που κάποτε μας έκανε να διστάζουμε τώρα έγινε η αγαπημένη μας
Μοιάζει να έχουν περάσει αιώνες από τότε που το σετ της μόδας είχε εθιστεί στο χρωματιστό denim. Για πολύ καιρό, η προσοχή μας έχει ...  
«Fisherman’s Cap»: Από την Ύδρα στις παγκόσμιες πασαρέλες!
  Δυναμική εμφάνιση έκαναν φέτος τα καπέλα και ιδιαίτερα το λεγόμενο «Fisherman’s Cap» το οποίο θα συνεχιστεί να φιγουράρει και την καλοκαιρινή σεζόν. Οι ...  
Σχολικές Εξετάσεις: Συμβουλές «επιβίωσης» από την Ένωση «Μαζί για το Παιδί»
Για μια ακόμη χρονιά, χιλιάδες μαθητές και μαζί μ’ αυτούς και οι οικογένειες τους δοκιμάζονται ψυχολογικά από τη διαδικασία των ενδοσχολικών και πανελλαδικών ...  
''Γαλακτοφέτες'' by Akis Petretzikis
Συστατικά Για το παντεσπάνι 3 αυγά 150 γρ. κρυσταλλική ζάχαρη 1 κ.σ. εκχύλισμα βανίλιας 70 γρ. νερό ή υγρή σόδα 60 γρ. λιωμένο βούτυρο 80 γρ. αλεύρι ...