Αρχική | Διατροφή | Δίαιτες Αδυνάτισμα | Πόσα φρούτα πρέπει να τρως για να μην παχαίνεις

Πόσα φρούτα πρέπει να τρως για να μην παχαίνεις

17 Σεπτεμβρίου 2016
Πόσα φρούτα πρέπει να τρως για να μην παχαίνεις

Τα φρούτα κάνουν καλό, αλλά όταν υπερβάλλεις, ακόμη και με κάτι τόσο υγιεινό μπορεί να πάρεις βάρος. Βρες την υγιεινή ισορροπία.

Θες να ακολουθήσεις υγιεινή διατροφή, γι’ αυτό προσθέτεις φρούτα στο γιαούρτι σου, τρως ένα μήλο και ένα αχλάδι για δεκατιανό και πίνεις φρέσκο χυμό μετά την προπόνηση. Μήπως το παρακάνεις; Μήπως τα φρούτα παχαίνουν;

«Το θέμα είναι πως, όταν το παρακάνεις με τα “γλυκά της φύσης”, μπορεί να δεις αντίκτυπο στη ζυγαριά σου» προειδοποιεί η Αναστασία Δ. Κόκκαλη, κλινική διαιτολόγος-διατροφολόγος.

Και οι υγιεινές θερμίδες είναι θερμίδες

Η προσθήκη φρούτων στη διατροφή μας δεν οδηγεί απαραίτητα σε απώλεια κιλών, επισημαίνεται σε έρευνα. Αυτό συμβαίνει γιατί συνήθως τρώμε τα φρούτα χωρίς να τα υπολογίζουμε στη δίαιτά μας.

«Ένα κουλουράκι μπορεί να σου φανεί σαν παρασπονδία, οπότε μπορεί να το αντισταθμίσεις τρώγοντας λιγότερο αργότερα» σημειώνει η ειδικός. «Με τα φρούτα, όμως, το πιθανότερο είναι πως δε θα κάνεις την ίδια προσαρμογή». Παρότι ορισμένες δίαιτες συνιστούν να τρως όσα φρούτα θέλεις, πρέπει να ξέρεις ότι κι αυτά έχουν θερμίδες.

Ένα φλιτζάνι σταφύλι, για παράδειγμα, έχει περίπου 100 θερμίδες, περισσότερες δηλαδή από αυτές που έχει ένα μέτριο μπισκότο.

Για την ακρίβεια, σε πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο American Journal of Clinical Nutrition διαπιστώθηκε πως άνθρωποι που ακολουθούσαν δίαιτα και αύξησαν την κατανάλωση φρέσκων φρούτων δεν έχασαν τα κιλά που ήθελαν.

Βρες τη μερίδα σου

«Μπορεί να μετράς το φιστικοβούτυρο ή να τσιμπολογάς ένα μικροσκοπικό κομμάτι σοκολάτας, είναι λιγότερο πιθανό, όμως, να σε νοιάζει πόσο ανανά θα φας, παρότι η φυσική του γλύκα εύκολα σε οδηγεί σε διπλή μερίδα» τονίζει η διατροφολόγος.

Έχε υπόψη ότι:

-Μία μερίδα είναι μόλις 1/2 φλιτζάνι καθαρισμένο φρούτο (ή ένα μέτριο φρούτο), 1/4 του φλιτζανιού για το αποξηραμένο ή 1/2 φλιτζάνι για το χυμό φρούτου.

-Μια μικρή φρουτοσαλάτα μπορεί στην πραγματικότητα να αντιστοιχεί σε αρκετές μερίδες, ενώ ένας μεγάλος φρέσκος χυμός που θα παραγγείλεις στο γραφείο να σου δίνει σχεδόν 6 μερίδες – και περισσότερες από 300 θερμίδες.

Τα φρούτα δεν κόβουν πάντα την όρεξη

Ξέρεις ότι, χάρη στις πολλές φυτικές τους ίνες, τα φρούτα σε χορταίνουν για πολλή ώρα. Παρότι αυτό ισχύει σε ένα βαθμό –ένα μήλο (περίπου 100 θερμίδες) είναι πολύ πιο χορταστικό από ένα κράκερ αξίας 100 θερμίδων–, από μόνες τους οι φυτικές ίνες δε θα σταματήσουν την πείνα.

Το μήλο έχει 4 γρ. ίνες αλλά λιγότερο από 1 γρ. πρωτεΐνη και λιπαρά, που επίσης βοηθούν τον κορεσμό. Συγκριτικά, μία μερίδα αμύγδαλα (100 θερμίδες) έχει 2 γρ. φυτικές ίνες συν 4 γρ. χορταστική πρωτεΐνη και 8 γρ. υγιεινά λιπαρά που θα καταλαγιάσουν την πείνα σου. Shape tip:

«Για ένα χορταστικό σνακ συνδύασε πλούσια σε φυτικές ίνες φρούτα με τροφές που περιέχουν λιπαρά και πρωτεΐνη, όπως ξηροί καρποί και τυρί» προτείνει η ειδικός.

Δύο φρούτα την ημέρα

«Για να σου κάνουν μόνο καλό, θα πρέπει να περιορίζεσαι στις 3 με 5 μερίδες φρέσκων φρούτων τη μέρα» επισημαίνει η ειδικός. Φυσικά, αυτός ο αριθμός διαφέρει από τον ένα άνθρωπο στον άλλο.

«Αν προσπαθείς να χάσεις βάρος, μείνε στα 3 φρούτα, αν όμως είσαι τακτική στο γυμναστήριο, μπορείς να φας περισσότερο» εξηγεί.

Shape tip: Προτίμησε ένα ολόκληρο φρούτο αντί για χυμό ή αποξηραμένα, τα οποία δίνουν περισσότερες θερμίδες και σάκχαρα και είναι εύκολο να φας περισσότερα. Συνδύασέ τα με ένα πρωτεϊνικό σνακ, όπως αμύγδαλα, γιαούρτι, τυρί. Δεν μπορείς να στερηθείς τον πράσινο χυμό σου;

«Διάλεξε έναν από λαχανικά ή φτιάξε smoothie, ώστε να μην αφήσεις έξω τις φυτικές ίνες που σε κρατούν χορτάτη» λέει η ειδικός.

Πόση ζάχαρη έχει κάθε φρούτο;

Παραδόξως, κάποια γλυκά στη γεύση φρούτα, όπως η φράουλα και το καρπούζι, έχουν τα λιγότερα σάκχαρα και λιγότερες θερμίδες ανά μερίδα. Αχλάδι (μέτριο) 101 θερμίδες, 17 γρ. σάκχαρα, 6 γρ. φυτικές ίνες

Μήλο (μέτριο) 95 θερμίδες, 19 γρ. σάκχαρα, 4 γρ. φυτικές ίνες
Πορτοκάλι (μέτριο) 69 θερμίδες, 12 γρ. σάκχαρα, 3 γρ. φυτικές ίνες
Μπανάνα (μέτρια) 105 θερμίδες, 14 γρ. σάκχαρα, 3 γρ. φυτικές ίνες
Ανανάς (φλιτζάνι, σε μικρά κομμάτια) 82 θερμίδες, 16 γρ. σάκχαρα, 2 γρ. φυτικές ίνες
Σταφύλια (φλιτζάνι) 104 θερμίδες, 23 γρ. σάκχαρα, 1 γρ. φυτικές ίνες
Φράουλα (φλιτζάνι, ολόκληρη) 46 θερμίδες, 7 γρ. σάκχαρα, 3 γρ. φυτικές ίνες
Καρπούζι (φλιτζάνι, σε μικρά κομμάτια) 46 θερμίδες, 9 γρ. σάκχαρα, 1 γρ. φυτικές ίνες

Πηγή: shape.gr


Σχολιάστε το άρθρο:

 

Διαβάστε ακόμα:

Τι αποκαλύπτει το χρώμα των ρούχων που επιλέγεις να φορέσεις

Τι αποκαλύπτει το χρώμα των ρούχων που επιλέγεις να φορέσεις

Το χρώμα που φοράμε λέει πολλά για το χαρακτήρα και τις προθέσεις μας. Έχει τη δύναμη να αλλάξει όχι μόνο την εικόνα μας αλλά και τη ...

περισσότερα

Δημοφιλέστερα Άρθρα

Τελευταία άρθρα

Τόσο αλάτι πρέπει να τρως κάθε μέρα σύμφωνα με τους ειδικούς!
Μπορεί εσύ να θεωρείς ότι δεν τρως πολύ αλάτι στην καθημερινότητά σου αλλά η αλήθεια είναι πως δεν μπορείς να κάνεις σωστούς υπολογισμούς ...  
Έρευνα: Το 1/3 των γυναικών που αυτοκτονούν παγκοσμίως είναι Ινδές
Δημοσιεύτηκε στην βρετανική επιθεώρηση «Lancet»  - Η απογοήτευση στο γάμο παίζει καταλυτικό ρόλο στις αυτοκτονίες- Σήμερα, το 20% των γυναικών στην Ινδία παντρεύονται προτού ...  
Πρόληψη και έγκαιρη διάγνωση αποτελούν την καλύτερη θεραπεία για τον καρκίνο του προστάτη
«Ετήσιος έλεγχος του προστάτη: Γιατί η πρόληψη είναι πολιτισμός!». Αυτό είναι το κεντρικό σύνθημα της ενημερωτικής εκστρατείας για την έγκαιρη διάγνωση του καρκίνου ...  
Αντισταθείτε στην εγωιστική παρόρμηση ότι για όλα φταίει ο άλλος!
Όλοι όσοι έχουμε την εμπειρία μίας μακροχρόνιας σχέσης γνωρίζουμε ότι η διατήρηση της, το να κρατηθεί η φλόγα της, δεν είναι ούτε εύκολο, ...  
6 ταξιδιωτικοί στόχοι που πρέπει να έχει κάθε γυναίκα
Ιδέες για το τι μπορούν να κάνουν οι γυναίκες και τι πρέπει να έχουν, υπάρχουν μέσα στην κουλτούρας μας. Αυτοί οι άγραφοι κανόνες ...