Αρχική | Διατροφή | Τελικά είναι πιο ωφέλιμο να τρώμε μόνο όταν πεινάμε;

Τελικά είναι πιο ωφέλιμο να τρώμε μόνο όταν πεινάμε;

05 Μαρτίου 2016
Τελικά είναι πιο ωφέλιμο να τρώμε μόνο όταν πεινάμε;

Έχοντας μεγάλη διαθεσιμότητα σε πρόχειρο φαγητό το οποίο έχει σχεδιαστεί για να είναι γευστικό, όπως για παράδειγμα τα πατατάκια, οι σοκολάτες και τα τσίζμπεργκερ με διπλό μπέικον, μέσα στο σύγχρονο διατροφικό περιβάλλον με αρωγό την ευρεία διαφήμιση, ο σημερινός καταναλωτής βομβαρδίζεται αδιάκοπα από τον πειρασμό να καταναλώσει φαγητό. Αυτό σημαίνει ότι σε αντίθεση με τους ανθρώπους στις παραδοσιακές κοινωνίες οι άνθρωποι στη σύγχρονη εποχή τρώνε όχι επειδή πεινούν, αλλά επειδή έχουν διαθέσιμο νόστιμο φαγητό κάθε στιγμή της ημέρας.

Σε μια έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Journal of the Association for Consumer Research», διαπιστώθηκε ότι η τάση του σύγχρονου καταναλωτή να τρώει όταν δεν πεινάει είναι λιγότερο ωφέλιμη για την υγεία από το αντίστροφο.

Τα άτομα που συμμετείχαν στη μελέτη ήταν 45 προπτυχιακοί φοιτητές. Στην αρχή ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες να αξιολογήσουν το επίπεδο πείνας που ένιωθαν και στη συνέχεια να καταναλώσουν ένα γεύμα πλούσιο σε υδατάνθρακες. Προκειμένου να μετρηθεί ο τρόπος που το γεύμα είχε αντίκτυπο στην υγεία των συμμετεχόντων, υποβλήθηκαν σε μέτρηση του επιπέδου γλυκόζης στο αίμα τους σε τακτά χρονικά διαστήματα μετά από το γεύμα.

Τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα συνήθως αυξάνονται μετά από ένα γεύμα που περιέχει υδατάνθρακες και είναι γενικά καλύτερο για την υγεία όταν τα επίπεδα της γλυκόζης αυξάνονται σε σχετικά μικρό ποσοστό, διότι η αυξημένη γλυκόζη είναι βλαβερή για τα κύτταρα.

Τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν ότι τα άτομα που πεινούσαν σε μέτριο βαθμό πριν από το γεύμα συνήθως είχαν χαμηλότερα επίπεδα γλυκόζης μετά την κατανάλωση του γεύματος σε σύγκριση με τα άτομα που δεν ήταν ιδιαίτερα πεινασμένα πριν από την κατανάλωση του γεύματος. Τα ευρήματα αυτά υποδηλώνουν ότι ίσως είναι πιο ωφέλιμο να τρώμε όταν νιώθουμε μέτρια πείνα παρά όταν δεν πεινάμε καθόλου. Η έρευνα έρχεται εν μέρει σε σύγκρουση με την υπάρχουσα τάση στη διατροφή η οποία προτείνει πολλά και τακτικά γεύματα κατά τη διάρκεια της ημέρας. Ωστόσο, επειδή το δείγμα ήταν αρκετά μικρό, θα πρέπει να δούμε και άλλες μελέτες για να καταλήξουμε αν πρέπει όντως να αλλάξουμε συνήθειες διατροφής.

Μέχρι τότε, η πάγια συμβουλή είναι… «Ακούστε το Σώμα σας».

Πηγή: enallaktikidrasi.com


Σχολιάστε το άρθρο:

 

Διαβάστε ακόμα:

''Υποκρίνεσαι'': το νέο τραγούδι του Λούκα Γιώρκα και το αυτοβιογραφικό video clip

''Υποκρίνεσαι'': το νέο τραγούδι του Λούκα Γιώρκα και το αυτοβιογραφικό video clip

Ο αγαπημένος νεαρός λαϊκός τραγουδιστής, Λούκας Γιώρκας, παρουσιάζει το τρίτο κατά σειρά τραγούδι του με τίτλο ''Υποκρίνεσαι'', με την ετικέτα της νέας δισκογραφικής εταιρείας ...

περισσότερα

Δημοφιλέστερα Άρθρα

Τελευταία άρθρα

''Υποκρίνεσαι'': το νέο τραγούδι του Λούκα Γιώρκα και το αυτοβιογραφικό video clip
Ο αγαπημένος νεαρός λαϊκός τραγουδιστής, Λούκας Γιώρκας, παρουσιάζει το τρίτο κατά σειρά τραγούδι του με τίτλο ''Υποκρίνεσαι'', με την ετικέτα της νέας δισκογραφικής εταιρείας ...  
H τάση στα παντελόνια που κάποτε μας έκανε να διστάζουμε τώρα έγινε η αγαπημένη μας
Μοιάζει να έχουν περάσει αιώνες από τότε που το σετ της μόδας είχε εθιστεί στο χρωματιστό denim. Για πολύ καιρό, η προσοχή μας έχει ...  
«Fisherman’s Cap»: Από την Ύδρα στις παγκόσμιες πασαρέλες!
  Δυναμική εμφάνιση έκαναν φέτος τα καπέλα και ιδιαίτερα το λεγόμενο «Fisherman’s Cap» το οποίο θα συνεχιστεί να φιγουράρει και την καλοκαιρινή σεζόν. Οι ...  
Σχολικές Εξετάσεις: Συμβουλές «επιβίωσης» από την Ένωση «Μαζί για το Παιδί»
Για μια ακόμη χρονιά, χιλιάδες μαθητές και μαζί μ’ αυτούς και οι οικογένειες τους δοκιμάζονται ψυχολογικά από τη διαδικασία των ενδοσχολικών και πανελλαδικών ...  
''Γαλακτοφέτες'' by Akis Petretzikis
Συστατικά Για το παντεσπάνι 3 αυγά 150 γρ. κρυσταλλική ζάχαρη 1 κ.σ. εκχύλισμα βανίλιας 70 γρ. νερό ή υγρή σόδα 60 γρ. λιωμένο βούτυρο 80 γρ. αλεύρι ...