Αρχική | Διατροφή | Πόσες θερμίδες έχουν κουραμπιέδες και μελομακάρονα;

Πόσες θερμίδες έχουν κουραμπιέδες και μελομακάρονα;

20 Νοεμβρίου 2015
Πόσες θερμίδες έχουν κουραμπιέδες και μελομακάρονα;

Μπορεί ο καιρός να μην θυμίζει ακόμα σε τίποτα χειμώνα, πόσο μάλλον Χριστούγεννα, αλλά οι δρόμοι και τα μαγαζιά στις πόλεις έχουν ήδη ξεκινήσει τα ιδιαίτερα στολίσματα που συνοδεύουν αυτή την τόσο ξεχωριστή εορταστική περίοδο.

Μαζί με τα Χριστούγεννα, όμως, θα έρθει και η αγωνία για να μην πάρουμε περιττά κιλά, κυρίως εξαιτίας των γλυκών που χαρακτηρίζουν τις γιορτές. Κουραμπιέδες και μελομακάρονα θα έχουν αναμφισβήτητα την... τιμητική τους για τις επόμενες 6-7 εβδομάδες, αλλά δεν είναι μόνο αυτά τα γλυκά που μας βάζουν σε πειρασμό κάθε χρόνο.

Δείτε τι ισχύει με το κάθε ένα από τα πιο "δημοφιλή" γλυκά των εορτών των Χριστουγέννων και μάθετε πόσες θερμίδες και λιπαρά κρύβονται σε κάθε ένα κομμάτι από αυτά:

Κουραμπιέδες

Το παραδοσιακό γλυκό των Χριστουγέννων, ο κουραμπιές, έχει πολλές θερμίδες και αρκετά λιπαρά, ιδίως κορεσμένα, που θεωρούνται επιβλαβή για το καρδιαγγειακό σύστημα. Οι ειδικοί επιστήμονες της Ένωσης Διαιτολόγων διατροφολόγων επισημαίνουν ότι για μια φορά το χρόνο δεν χάλασε ο κόσμος αλλά θα πρέπει η κατανάλωση τους να γίνεται με μέτρο ώστε να αποφύγετε τις πολλές θερμίδες και τα λίπη.

>>>1 κουραμπιές  περίπου 40 γρ. περιέχει  240 θερμίδες και 9,2 γρ. λιπαρά

Μελομακάρονα

Τα μελομακάρονα είναι πιο υγιεινά σε σύγκριση με τους κουραμπιέδες, επειδή όταν παρασκευάζονται με ελαιόλαδο και όχι με βούτυρο περιέχουν λιγότερα κορεσμένα λιπαρά τα οποία είναι ευεργετικά για το καρδιαγγειακό σύστημα.

>>>1 μελομακάρονο 35γρ. περιέχει 190 θερμίδες και 8 γρ.λιπαρά.

Δίπλες

Οι δίπλες έχουν λιγότερες θερμίδες και σχεδόν 50% λιγότερα λιπαρά. Εάν, μάλιστα, για την παρασκευή τους έχει χρησιμοποιηθεί ελαιόλαδο και όχι σπορέλαιο, τότε θα ενισχύσετε τον οργανισμό σας με  μονοακόρεστα λιπαρά οξέα.

>>>1 δίπλα (45 γρ.) έχει 170 θερμίδες και 4,5 λιπαρά 4,5 γρ.

Μαρόν γλασέ

Ένα κατεξοχήν χειμωνιάτικο γλυκό είναι  τα κάστανα σε σιρόπι ζάχαρης ( μαρόν γλασέ). Δεν περιέχουν λιπαρά  και έχουν σημαντικά λιγότερες θερμίδες από τα υπόλοιπα γλυκά. Επίσης, τα κάστανα είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και ιχνοστοιχεία.

>>>1 κομμάτι 40 γρ. περιέχει  75  θερμίδες και σχεδόν μηδαμινά λίπη


Κορμός με σοκολάτα ή κάστανο

Τόσο η τούρτα σοκολάτα  όσο και ο κορμός ­σοκολάτα χαρακτηρίζονται από τους ειδικούς διαιτολόγους  ως θερμικές βόμβες λόγω των πολλών λιπαρών που περιέχουν.

>>>1 κομμάτι 100 γρ. περιέχει  430  θερμίδες και 32γρ λιπαρα.

Λιγότερες θερμίδες περιέχει ο κορμός κάστανο ενώ κρίνεται υγιεινός αφού  περιέχει ιχνοστοιχεία και φυτικές ίνες από τα κάστανα. Ωστόσο πρόκειται για  ένα γλυκό πλούσιο σε θερμίδες και λιπαρά και η κατανάλωση του πρέπει να γίνεται με μέτρο.

>>>1 κομμάτι (100 γρ.έχει 370 θερμίδες και 19γρ.λιπαρα.

Σοκολατάκια

Τα σοκολατάκια (από γνήσια κουβερτούρα)  ίσως είναι τα μόνα γλυκά που συστήνουν οι διαιτολόγοι , επειδή είναι πλούσια σε ευεργετικές αντιοξειδωτικές ουσίες.

Η περιεκτικότητα της σε στεατικό οξύ, το οποίο έχει την ιδιότητα να με­ταβολίζεται στον οργανισμό ως ευερ­γετικό μονοακόρεστο λιπαρό οξύ την κάνει περισσότερο υγιεινή από όλα τα εορταστικά γλυκά.Οι ειδικοί συστήνουν την κατανάλωση περίπου  10-20 γρ. μαύρης σοκολάτας κάθε ημέρα.

>>>1 σοκολατάκι 20 γρ.  περιέχει 110 θερμίδες και μόνο 6,5 γρ. λίπη.

Βασιλόπιτα

Η βασιλόπιτα τύπου κέικ γίνεται με πολύ βούτυρο και πολλά αυγά, με συνέπεια να είναι πλούσια σε θερμίδες  με πολλά λιπαρά κυρίως κορεσμένα.

>>>1 κομμάτι 100 γρ. έχει 350 θερμίδες και 20 γερ. λιπαρά.

Από την άλλη πλευρά η  βασιλόπιτα τύπου τσουρέκι θεωρείται καλύτερη επιλογή  επειδή για την παρασκευή της απαιτείται 50% λιγότερο βούτυρο ενώ περιέχει πολλά μυρωδικά τα οποία (μαχλέπι, μαστίχα και γλυκάνισο) έχουν και αντιοξειδωτική δράση.

>>>1 κομμάτι 80 γρ.  έχει 255 θερμίδες  και 7,5 γρ, λιπαρά.

Πανετόνε

Το πανετόνε, η υπερπαραγωγή είναι ένα τσουρέκι με γέμιση από σταφίδες, φρούτα και καρύδια, συστατικά τα οποία  το «φορτώνουν» με θερμίδες και λιπαρά.

>>>1 κομμάτι 115 γρ.  περιέχει405 θερμίδες και 18γρ. λιπαρά.

madata


Σχολιάστε το άρθρο:

 

Διαβάστε ακόμα:

Τι αποκαλύπτει το χρώμα των ρούχων που επιλέγεις να φορέσεις

Τι αποκαλύπτει το χρώμα των ρούχων που επιλέγεις να φορέσεις

Το χρώμα που φοράμε λέει πολλά για το χαρακτήρα και τις προθέσεις μας. Έχει τη δύναμη να αλλάξει όχι μόνο την εικόνα μας αλλά και τη ...

περισσότερα

Δημοφιλέστερα Άρθρα

Τελευταία άρθρα

Τόσο αλάτι πρέπει να τρως κάθε μέρα σύμφωνα με τους ειδικούς!
Μπορεί εσύ να θεωρείς ότι δεν τρως πολύ αλάτι στην καθημερινότητά σου αλλά η αλήθεια είναι πως δεν μπορείς να κάνεις σωστούς υπολογισμούς ...  
Έρευνα: Το 1/3 των γυναικών που αυτοκτονούν παγκοσμίως είναι Ινδές
Δημοσιεύτηκε στην βρετανική επιθεώρηση «Lancet»  - Η απογοήτευση στο γάμο παίζει καταλυτικό ρόλο στις αυτοκτονίες- Σήμερα, το 20% των γυναικών στην Ινδία παντρεύονται προτού ...  
Πρόληψη και έγκαιρη διάγνωση αποτελούν την καλύτερη θεραπεία για τον καρκίνο του προστάτη
«Ετήσιος έλεγχος του προστάτη: Γιατί η πρόληψη είναι πολιτισμός!». Αυτό είναι το κεντρικό σύνθημα της ενημερωτικής εκστρατείας για την έγκαιρη διάγνωση του καρκίνου ...  
Αντισταθείτε στην εγωιστική παρόρμηση ότι για όλα φταίει ο άλλος!
Όλοι όσοι έχουμε την εμπειρία μίας μακροχρόνιας σχέσης γνωρίζουμε ότι η διατήρηση της, το να κρατηθεί η φλόγα της, δεν είναι ούτε εύκολο, ...  
6 ταξιδιωτικοί στόχοι που πρέπει να έχει κάθε γυναίκα
Ιδέες για το τι μπορούν να κάνουν οι γυναίκες και τι πρέπει να έχουν, υπάρχουν μέσα στην κουλτούρας μας. Αυτοί οι άγραφοι κανόνες ...