Αρχική | Διατροφή | 4 πράγματα που συμβαίνουν όταν αποφεύγετε τη γλουτένη

4 πράγματα που συμβαίνουν όταν αποφεύγετε τη γλουτένη

04 Οκτωβρίου 2015
4 πράγματα που συμβαίνουν όταν αποφεύγετε τη γλουτένη

Περίπου 100 εκατομμύρια Αμερικανοί προσπαθούν να εξαλείψουν τη γλουτένη από τη διατροφή τους, αν και υπολογίζεται ό,τι μόνο το 1% του πληθυσμού έχει πραγματικά κοιλιοκάκη, μια διαταραχή του πεπτικού συστήματος που ενεργοποιείται από την πρωτεΐνη γλουτένη, η οποία βρίσκεται στο σιτάρι, στο κριθάρι και στη σίκαλη. Πριν λοιπόν, απορρίψετε και εσείς αυτή τη πρωτεΐνη, εφόσον είστε υγιείς, διαβάστε πρώτα το παρακάτω άρθρο, που εξηγεί μερικά πράγματα που ενδεχομένως θα προκύψουν από αυτή την απόρριψη.

Αν θέλετε να εξαλείψετε τη γλουτένη με σκοπό την απώλεια κιλών, το πιο πιθανό είναι ότι δεν θα χάσετε βάρος. Και αυτό γιατί στη πραγματικότητα πολλά τρόφιμα ελεύθερης γλουτένης, περιέχουν περισσότερες θερμίδες, δεδομένου ό,τι έχουν πιο πολλή ζάχαρη και περισσότερο λίπος και νάτριο, από τα κανονικά προϊόντα. Και η εξήγηση βρίσκεται στο ό,τι μετά την επεξεργασία που έχουν υποστεί αυτές οι τροφές, χάνουν τη γεύση τους και έχουν ανάγκη από τα παραπάνω συστατικά. Αντί λοιπόν, να αποφεύγετε τη γλουτένη, εστιάστε καλύτερα σε μια υγιεινή διατροφή και θα χάσετε πολύ γρήγορα τα περιττά κιλά.

Εκτός όμως από το σώμα σας, τις επιπτώσεις από μια δίαιτα χωρίς γλουτένη, θα τις νιώσει και το πορτοφόλι σας. Τα προϊόντα ελεύθερης γλουτένης κοστίζουν δύο έως τρεις φορές περισσότερο, κατά μέσο όρο, από ότι τα τρόφιμα που περιέχουν αυτή τη πρωτεΐνη. Και αυτό συμβαίνει, γιατί οι κατασκευαστές χρησιμοποιούν συγκεκριμένες διαδικασίες για να αφαιρέσουν τη γλουτένη και να αποφύγουν τις μολύνσεις.

Σύμφωνα με μια μελέτη στο περιοδικό Journal of Nutrition, περισσότερο από το 90% των Αμερικανών, δεν καταναλώνει τη συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα φυτικών ινών. Επιλέγοντας τροφές χωρίς γλουτένη, μειώνεται σημαντικά η ποσότητα των ινών, κάτι που συνεπάγεται με αρνητικές επιπτώσεις στο γαστρεντερικό σύστημα. Τα φασόλια, το καστανό ρύζι, τα όσπρια είναι καλές πηγές φυτικών ινών αλλά και γλουτένης, αν λοιπόν τα αποφεύγετε, είστε πιο επιρρεπείς στην ανάπτυξη φλεγμονής στο έντερο, στο σύνδρομο ευερέσθητου εντέρου, στις στομαχικές κράμπας και σε άλλες ασθένειες του πεπτικού.

Όταν εξαλειφθεί το σιτάρι, το κριθάρι, η σίκαλη από τα γεύματα σας, δεν απαλλάσσεστε απλά από τη γλουτένη, αλλά μειώνετε και την πρόσληψη πολλών θρεπτικών συστατικών, όπως το σίδηρο, το φυλλικό οξύ, τον ψευδάργυρο, τη βιταμίνη D. Άρα γίνεται αντιληπτό, ότι διατρέχετε τον κίνδυνο να αναπτύξετε ανεπάρκεια αυτών των συστατικών και να εμφανίσετε κόπωση, αδυναμία, απώλεια μαλλιών και μεταβολές στη διάθεση. Τέλος, όσοι έχουν κοιλιοκάκη, καλό είναι να μην ακολουθούν μια διατροφή ελεύθερης γλουτένης από μόνοι τους, αλλά υπό την επίβλεψη ενός διαιτολόγου, ώστε να βεβαιωθούν ότι λαμβάνουν όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά.jenny.gr

 


Σχολιάστε το άρθρο:

 

Διαβάστε ακόμα:

''Υποκρίνεσαι'': το νέο τραγούδι του Λούκα Γιώρκα και το αυτοβιογραφικό video clip

''Υποκρίνεσαι'': το νέο τραγούδι του Λούκα Γιώρκα και το αυτοβιογραφικό video clip

Ο αγαπημένος νεαρός λαϊκός τραγουδιστής, Λούκας Γιώρκας, παρουσιάζει το τρίτο κατά σειρά τραγούδι του με τίτλο ''Υποκρίνεσαι'', με την ετικέτα της νέας δισκογραφικής εταιρείας ...

περισσότερα

Δημοφιλέστερα Άρθρα

Τελευταία άρθρα

''Υποκρίνεσαι'': το νέο τραγούδι του Λούκα Γιώρκα και το αυτοβιογραφικό video clip
Ο αγαπημένος νεαρός λαϊκός τραγουδιστής, Λούκας Γιώρκας, παρουσιάζει το τρίτο κατά σειρά τραγούδι του με τίτλο ''Υποκρίνεσαι'', με την ετικέτα της νέας δισκογραφικής εταιρείας ...  
H τάση στα παντελόνια που κάποτε μας έκανε να διστάζουμε τώρα έγινε η αγαπημένη μας
Μοιάζει να έχουν περάσει αιώνες από τότε που το σετ της μόδας είχε εθιστεί στο χρωματιστό denim. Για πολύ καιρό, η προσοχή μας έχει ...  
«Fisherman’s Cap»: Από την Ύδρα στις παγκόσμιες πασαρέλες!
  Δυναμική εμφάνιση έκαναν φέτος τα καπέλα και ιδιαίτερα το λεγόμενο «Fisherman’s Cap» το οποίο θα συνεχιστεί να φιγουράρει και την καλοκαιρινή σεζόν. Οι ...  
Σχολικές Εξετάσεις: Συμβουλές «επιβίωσης» από την Ένωση «Μαζί για το Παιδί»
Για μια ακόμη χρονιά, χιλιάδες μαθητές και μαζί μ’ αυτούς και οι οικογένειες τους δοκιμάζονται ψυχολογικά από τη διαδικασία των ενδοσχολικών και πανελλαδικών ...  
''Γαλακτοφέτες'' by Akis Petretzikis
Συστατικά Για το παντεσπάνι 3 αυγά 150 γρ. κρυσταλλική ζάχαρη 1 κ.σ. εκχύλισμα βανίλιας 70 γρ. νερό ή υγρή σόδα 60 γρ. λιωμένο βούτυρο 80 γρ. αλεύρι ...