Αρχική | Διατροφή | Μπορώ να χάσω βάρος χωρίς άσκηση;

Μπορώ να χάσω βάρος χωρίς άσκηση;

11 Μαϊου 2015
Μπορώ να χάσω βάρος χωρίς άσκηση;

Η απάντηση, εκ πρώτης όψεως, είναι «ναι». Μπορούμε να χάσουμε βάρος και χωρίς να ασκούμαστε. Το θέμα όμως είναι αν θα το χάσουμε σωστά (π.χ. αν η απώλεια βάρους θα περιλαμβάνει την απώλεια λίπους σε κατάλληλο ποσοστό, που είναι και το ζητούμενο και φυσικά αν θα καταφέρουμε να διατηρήσουμε τα κιλά που χάσαμε μακροπρόθεσμα. Αυτό αποτελεί και το κλειδί της επιτυχίας και ταυτόχρονα τη μεγαλύτερη πρόκληση για οποιονδήποτε μπαίνει στη διαδικασία ενός προγράμματος απώλειας βάρους.

Αυστηρή δίαιτα. Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που μπορείς να κάνεις!

Αν προβείς σε αυστηρή δίαιτα που περιορίζει πολύ την ποσότητα του φαγητού ή σε χημικές δίαιτες ή δίαιτες express που κατά καιρούς «αναδύονται» στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο, το μόνο που θα καταφέρεις είναι να «ρίξεις» το μεταβολισμό σου σε χαμηλότερα επίπεδα, καθώς ο οργανισμός θα αναγκαστεί να ελαττώσει τις «καύσεις» του ώστε να «εξοικονομήσει» ενέργεια για τις βασικές του λειτουργίες. Επιπλέον, θα έχεις να «υποστείς» και το γεγονός ότι τα κιλά που έχασες -αν και, ναι, τα έχασες γρήγορα!- ενδεχομένως θα τα ξαναπάρεις σε σύντομο χρονικό διάστημα. Και αυτό επειδή ο οργανισμός μας φαίνεται ότι προσαρμόζεται καλύτερα με μικρές και σταδιακές αλλαγές! Και φυσικά, ακολουθώντας τέτοιου είδους δίαιτες δεν σε βοηθάει να αλλάξεις τη «φιλοσοφία» σου γύρω από το φαγητό και την άσκηση!

Για καλύτερα αποτελέσματα πρέπει να τρώμε λιγότερο και να κινούμαστε περισσότερο!

Η βασική αρχή για τη μείωση του βάρους είναι ότι, πρέπει να εξασφαλίζουμε αρνητικό ενεργειακό ισοζύγιο. Με απλα λόγια πρέπει, οι θερμίδες που προσλαμβάνουμε μέσω της διατροφής να είναι λιγότερες από εκείνες που δαπανούμε για τις μεταβολικές ανάγκες και τη σωματική μας δραστηριότητα. Αυτό μπορεί να γίνει, είτε μειώνοντας τις θερμίδες που παίρνουμε, είτε αυξάνοντας τις θερμίδες που καίμε, ή με συνδυασμό και των δύο. Όμως, οι μελέτες δείχνουν ότι, τα καλύτερα και πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα έχουμε όταν κάνουμε αλλαγές και στις δύο πλευρές της ζυγαριάς!

Είμαστε «φτιαγμένοι» για να κινούμαστε!

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, το σώμα μας είναι «φτιαγμένο» ώστε να λειτουργεί καλύτερα σε υψηλά επίπεδα ενεργειακής ισορροπίας. Δηλαδή, ένα άτομο που τρώει περισσότερο, και φυσικά ισορροπημένα, και ασκείται περισσότερο, φαίνεται πως μπορεί να ελέγξει το βάρος του καλύτερα και πιο αποτελεσματικά σε σύγκριση με ένα άτομο που τρώει λιγότερο και ασκείται λιγότερο ή είναι σωματικά αδρανές.

Η φυσική δραστηριότητα συμβάλλει στη διατήρηση της απώλειας βάρους

Σύμφωνα με την Ελληνική μελέτη MedWeight που πραγματοποιείται από το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, τα άτομα που κατόρθωσαν να διατηρήσουν την απώλεια βάρους τους, ανέφεραν υψηλότερα επίπεδα συνολικής φυσικής δραστηριότητας, έντονων δραστηριοτήτων και περπατήματος σε σύγκριση με εκείνα που το επανέκτησαν. Φαίνεται λοιπόν, πως οι υψηλής έντασης δραστηριότητες και το περπάτημα συμβάλλουν στην επιτυχή διατήρηση της απώλειας βάρους.

Η συνταγή της επιτυχίας: ισορροπημένη διατροφή και άσκηση - παράλληλα!

Μπορεί να ακούγεται «κλισέ», αλλά αυτός είναι ο τρόπος για να χάσεις σωστά και αποτελεσματικά τα περιττά κιλά, αυξάνοντας παράλληλα την πιθανότητα να διατηρήσεις την απώλεια αυτών για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Τήρησε τους βασικούς κανόνες διατροφής, κατανάλωσε με μέτρο και στις θερμίδες που σου αναλογούν όλα τα τρόφιμα και ροφήματα, δώσε έμφαση σε φρούτα και λαχανικά, προτίμησε υγιεινά σνακ, κατανάλωσε πρωινό και ποικιλία υγρών για την επαρκή ενυδάτωσή σου, προτίμησε τις «light» εκδοχές γλυκών και ροφημάτων -χωρίς όμως να τις υπερκαταναλώνεις- και διάβαζε τις ετικέτες τροφίμων για να ενημερώνεσαι για το περιεχόμενο των θερμίδων του κάθε προϊόντος.

Παράλληλα, άρπαξε οποιαδήποτε ευκαιρία για να ασκηθείς, ξέχνα το ασανσέρ και ανεβοκατέβα τις σκάλες, πλύνε εσύ το αυτοκίνητό σου, περπάτησε ή τρέξε για 30 λεπτά την ημέρα ακούγοντας την αγαπημένη σου μουσική, κάνε ποδήλατο παρέα με τους φίλους σου, παίξε με τα παιδιά ή τα ανήψια σου. Αν είναι εφικτό πρόσθεσε και 2-3 πιο δυναμικές προπονήσεις μέσα στην εβδομάδα για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα.

Με την συνεργασία του  Δημήτρη Γρηγοράκη, Κλινικού Διαιτολόγου- Διατροφολόγου, ΜSc Επιστημονικός Διευθυντής Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, ΠρόεδροςΕλληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας, www.logodiatrofis.grwww.activekids.grwww.care24.gr.

Πηγή: myfit.gr


Σχολιάστε το άρθρο:

 

Διαβάστε ακόμα:

Σινεμά στα γρήγορα - Τι να προσέξετε και τι όχι το Σαββατοκύριακο

Σινεμά στα γρήγορα - Τι να προσέξετε και τι όχι το Σαββατοκύριακο

ΑΞΙΖΟΥΝ Revenge (Γαλλία, 2018) Θρίλερ της Κοραλί Φαρζά με την πανέμορφη Ματίλντα Λουτζ αποφασισμένη να εκδικηθεί τους τρεις άντρες που παραλίγο να την σκοτώσουν στην ...

περισσότερα

Δημοφιλέστερα Άρθρα

Τελευταία άρθρα

''Έρωτα Θεέ και κλέφτη'': Ο Γιάννης Πλούταρχος οπτικοποίησε το νέο του single!
Ο Γιάννης Πλούταρχος μέσα από το νούμερο ένα album της χρονιάς «Πέρα απ’ τα μάτια μου» παρουσιάζει το video clip για το 3ο single ...  
5 συνήθειες των ακαταμάχητων γυναικών
Kατηγορήστε μας ως παλιομοδίτες που χρησιμοποιούμε τη λέξη «ακαμάχητη» -είναι αλήθεια πως είναι κάπως παλιακή, αλλά συμπυκνώνει το νόημα των επιθέτων «σέξι», «ελκυστικός» ...  
Εμπόδιο στη γονιμότητα το πρόχειρο φαγητό
Οι γυναίκες που έτρωγαν πρόχειρο φαγητό τέσσερις ή περισσότερες την εβδομάδα χρειάστηκαν σχεδόν έναν μήνα επιπλέον για να καταστούν έγκυες Οι γυναίκες που τρώνε ...  
Eurovision 2018: Εντυπωσίασε η Γιάννα Τερζή στη δεύτερη πρόβα της με το «Όνειρό μου»
Για δεύτερη φορά ανέβηκε στη σκηνή στο Altice Arena της Eurovision η Γιάννα Τερζή, η οποία θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα με το τραγούδι «Όνειρό μου».     ...  
Η εξαντλητική καθημερινότητα (και) αυτής της μαμάς μέσα από 12 χιουμοριστικές φωτογραφίες
Πολλές μαμάδες χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα για να δείξουν πώς καταφέρνουν να τα συνδυάζουν όλα: να δουλεύουν, να μεγαλώνουν τα παιδιά τους, να ...